برتری دو هنرمند زرتشتی در جشنواره خوراکی‌های فراموش‌شده

ارشیا آذری و نسرین فرهادی با پختن غذاهای آیینی در جشنواره خوراکی‌های فراموش‌شده در کرمان به برتری رسیدند.
جشنواره و مسابقه آشپزی و خوراکی‌های سنتی و فراموش‌شده در آموزشگاه فنی‌وحرفه ای کرمان در روزهای پنجشنبه ۱۷ و آدینه 18 اسفندماه 1402 از ساعت ۹ بامداد تا 17 برگزار شد و داوران با تست غذاها امتیاز دادند. در این جشنواره دو همکیش هم شرکت داشتند. ارشیا آذری و نسرین فرهادی با پختن غذاهای آیینی به برتری رسیدند. ارشیا آذری مقام نخست غذاهای فراموش‌شده (ببیزن و سداب) را به دست آورد. نسرین فرهادی با پخت غذاهای فراموش شده (شَربتو یا تافته) به مقام سوم دست یافت. در پایان لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند. شرکت زرتشتیان در این جشنواره با اطلاع‌رسانی و پشتیبانی الهام ثانی، دانش‌اموخته‌ی دکتری مردم‌شناسی، پژوهشگر در آداب زرتشتیان انجام گرفته که همیشه نظر لطف به هازمان زرتشتی دارد. در زیر عکس‌های این جشنواره را می‌بینید:

فرتورها از مهنوش فرهمند است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

4 پاسخ

  1. درود و دستمریزاد و چه ابتکار جالب و بایسته ای بوده این برگزاری .

    1. تافته همون پارچه ی جدا بافته هست؟ چرا کاجی بعض هیچی نمیگن؟ شربتو مال پای هفت شین شربتو. ببریزن همان چقوبریزو هست؟ لطفا موضع خودتون رو مشخص کنید میخواهید کرمونی بازی دربیارید یا سزدی بازی؟ وخی بینم یخودو دونو با سیروکو بده تا جون بگیریم. یادقوتوهای ننوجونم هم کردگ. یادش بخیر. وای سوهونو راور و کلمپه خونگی رو از قلم انداختمش . جا ننو جونم سبزه که همیشه میگفت اولین استان یعنی کرمون.😃 سال نوتونم مبارک بی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *