لوگو امرداد

جشن فروردینگان در چکادهای سرخه حصار؛ صعود به یاد درگذشتگان زرتشتی

با فرارسیدن جشن فروردینگان، گروهی از زرتشتیان به سرپرستی آزیتا اخترخاوری، در یک برنامه کوهنوردی، به چکادهای «بار جمالی» و «سه پا» در منطقه سرخه حصار صعود کردند.

این برنامه که آدینه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ خورشیدی و در هوای دلنشین بهاری اجرا شد، با باشندگی دوستداران طبیعت و کوهنوردی همراه بود. گروه کوهنوردی پیمایش خود را از مترو تهرانپارس در ساعت ۶:۳۰ بامداد آغاز کردند. با گذر از مسیرهای کوهستانی، در ساعت ۷:۳۰ به روستای همسین رسیدند. صعود به چکاد (قله) سه پا در ساعت ۹ بامداد انجام شد. پس از استراحتی کوتاه و صرف صبحانه همنوردان لحظاتی را به گرفتن عکس‌های یادگاری گذراندند. سپس به سمت چکاد بار جمالی حرکت کردند. پس از پیمودن این مسیر نیم ساعته به چکاد بار جمالی صعود کردند. صعود در ساعت ۱۰:۳۰ به ثبت رسید. گروه پس از ثبت لحظات ناب در قاب عکس‌های یادگاری، به پای کار بازگشت و در ساعت ۱۳:۳۰ به روستای همسین رسید. دو چکاد شناخته شده در شرق تهران، منطقه سرخه حصار به نام‌های «سه پا» و «بار جمالی» مناسب برای کوهنوردی سبک هستند. این دو قله با بلندای نزدیک به 2150 متر در سمت جنوب‌شرقی از چکادهای نزدیک به چکاد سرخه حصار به شمار می‌روند.

گروه تفریحی و ورزشی به سرپرستی آزیتا اخترخاوری، از آغاز سال ۱۴۰۳ فعالیت‌های گوناگونی را برگزار کرده است. برنامه‌ها به شرح زیر اجرا شده‌اند: پیاده‌روی دوستانه و خانوادگی پارک لاله تا آتشکده تهران و شرکت در نیایش‌خوانی جشن رپیتون‌گان، پیاده‌روی میدان تجریش تا پارک ملت و بازدید از موزه زمان، پیمایش دوستانه به چشمه نارون و آبشار «چال مگس» دارآباد، پیمایش اوسون و پیک‌نیک دوستانه سیزده‌به‌در (قصرفیروزه، مارکار، آدریان، کوشک ورجاوند)

1 8 2 8 3 8 4 8 5 8 6 8 7 7 8 7 10 7 11 4

فرتــورها رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12