لوگو امرداد

شاپورخواست تاریخی، میزبان سمفونی فلک‌الافلاک

downloadارکستر سمفونیک تهران، در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه امسال، «سمفونی فلک‌الافلاک» را در دژ ساسانی شاپورخواست می‌نوازد.

سمفونی فلک‌الافلاک، کاری از کامبیز روشن‌روان با همکاری بنیاد رودکی، شهرداری خرم‌آباد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، 27 اردیبهشت‌ماه 1403 خورشیدی، در محوطه دژ فلکالافلاک (شاپورخواست، اجرا می‌شود.

فاضل جمشیدی، خواننده، کارشناس موسیقی، مدرس آواز ایرانی در گفت‌و‌گو با امرداد گفت: این طرح به پیشنهاد من به عنوان یک فعال اجتماعی، فرهنگی و هنری در سال 1400 خورشیدی مطرح شد و پس از نامه‌نگاری با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بنا شد سمفونی فلک‌الافلاک ساخته‌ی دکتر کامبیز روشن‌روان در دژ فلک‌الافلاک اجرا شود.

وی افزود: این کار نزدیک به دو سال به درازا کشید و یک‌بار به شوند (:دلیل) بیماری من و سال بعد به شوند دشواری‌های ارکست سمفونیک و ترافیک کاری عقب افتاد. این سمفونی 27 اردیبهشت‌ماه، از سوی بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک تهران و با همکاری شهرداری و مسوولان شهری خرم‌آباد در قلعه‌ی فلک‌الافلاک اجرا خواهد شد.

این خواننده در دنباله گفت: ما امیدواریم این سمفونی با تم‌های لری با موومان‌های (mouvement) گوناگون به همراه زیبایی‌های دژ فلک‌الافلاک و جاذبه‌های گردشگری خرم‌آباد به یک رویداد (:ایونت) جهانی تبدیل شود و با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی این کار پخش جهانی داشته باشد و به جذب گردشگر شهر خرم‌آباد و زیبایی‌های لرستان بینجامد. آرمان از این اجرا این است که خرم‌آباد با جاذبه‌های پرشمارش به شهرهای پرگردشگری همچون شیراز و اصفهان، کاشان و … بپیوندد.

فاضل جمشیدی در پایان با یادآوری اینکه وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری، استاندار لرستان، میراث‌فرهنگی لرستان، شهردار خرم‌آباد، شورای شهر و سازمان زیباسازی خرم‌آباد، بخش خصوصی و دیگر پشتیبانان شرایط را برای اجرای این کار فراهم کرده‌اند، افزود: امیدواریم دوستداران، سازمان‌ها و کسانی که دلسوز استان لرستان به‌عنوان استانی محروم با مردمی مهربان تلاشگر هستند، با پشتیبانی از این کار برای تبدیل این استان به یکی از قطب‌های گردشگری کشور بکوشند.

فیلم گفت‌و‌گو را در یوتیوب امرداد ببینید

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-26