لوگو امرداد
گزارش از نشست 43 انجمن زرتشتیان تهران،‌دوشنبه 14 بهمن‌ماه

سه مصوبه از سه کمیسیون

کمیسون‌های خدمات، روابط عمومی و مالی هر کدام یک مصوبه در نشست چهل و سوم هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان به رای گذاشتند.

مصوبه‌ی کمیسیون روابط عمومی:
• برای نگهداری یکی از همکیشان تنها، برای یک بار، با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون ریال موافقت شد.
مصوبه‌ی کمیسیون خدمات:
• مصوب شد که به هر یک از بانوان کارمند در انجمن زرتشتیان تهران کارت هدیه به مبلغ 700 هزار ریال به مناسبت جشن اسفندگان پیشکش شود. (پیش‌کش جشن اسفندگان به همه‌ی بانوانی که به نحوی در ارتباط با انجمن کار می‌کنند اهدا می‌‌شود).
مصوبه‌ی کمیسیون مالی:
• هزینه‌ی ثابت تیم آشپزی تالار ‌پذیرایی در آذرماه ۱۳۹۸ مبلغ ۱۰۸ میلیون و ۵۵ هزار ریال
گزارش کمیسیون مالی از هزینه کرد آیین درگذشت اشوزرتشت:
_شمارش صندوق دهشمندان در آرامگاه ۳۶ میلیون و 1۲۹ هزار ریال
_شمارش صندوق دهشمندان آتشکده تهران ۳۷ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۵۰۰ ریال
_دریافتی دهش در دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران، ۱۶۰ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال
_هزینه‌های اتوبوس و تهیه‌ی آش توسط دبیرخانه به مبلغ ۲۵۸ میلیون و ۷۳۷ هزار و پانصد ریال
(پیش‌تر برای تامین هزینه‌کرد آیین درگذشت اشوزرتشت، مبلغ 300 میلیون ریال مصوبه‌ی کمیسیون خدمات به تصویب هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران رسید که با کسر هزینه‌کرد از جمع دو صندوق دهشمندان و دریافتی دبیرخانه از دهش نیک‌اندیشان، مابه‌التفاوت آن به مبلغ 24 میلیون و 530 هزار ریال را انجمن پرداخت می‌‌کند).
فرنشین کمیسیون مالی و کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران از نیک‌اندیشان و دهشمندانی که انجمن را در برگزاری آیین درگذشت اشوزرتشت همازور بودند، سپاسگزاری کردند.
گزارش کمیسیون دینی – فرهنگی:
– میترا نمیرانیان فرنشین کمیسیون دینی فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران از سازمان جوانان فروهر که اجرا‌کننده‌ی جشن سده بود و سازمان زنان زرتشتی، کانون دانشجویان زرتشتی و انجمن موبدان که در برگزاری جشن همکاری کردند، سپاسگزاری کرد.
– فرشاد‍ فرهی‌فر از برگزاری پیکارهای چهار جانبه‌ی فوتسال میان ادیان با عنوان جام «وحدت ادیان در قلب طهران» با فراخوان اداره‌ی تربیت‌بدنی شهرداری منطقه 12 خبر داد و در ادامه افزود: برای تشکیل تیم، رایزنی‌هایی با تیم‌های ورزشی فوتبال آقایان و بانوان فعال در سطح تهران و باشگاه فروهر انجام شد. تیم در رده‌ی آقایان و بانوان برای شرکت در جام ادیان شکل گرفت. سرپرستی تیم آقایان با کورش ساسانی است.
وی با بیان این که پس از وقفه‌ای بیست ساله که بازی میان تیم‌های ادیان انجام نشده، امسال برای دومین بار است که پیکارهای جام ادیان برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد این اتفاق ورزشی ادامه یابد.

گزارش کمیسیون روابط عمومی:

رامین خسروی،‌ فرنشین کمیسیون روابط عمومی از برنامه‌های دهه‌ی فجر گزارش داد.

گزارش کمیسیون خدمات:

بابک شهریاری،‌دبیر کمیسیون خدمات دو گزارش ارایه کرد:

– به درخواست هیات‌مدیره‌ی سازمان پذیرایی از سازمان زنان زرتشتی دعوت شده است تا در کمیسیون خدمات درباره‌ی عدم تداخل برنامه‌ها و هماهنگی در زمان‌بندی گفت‌وگو شود.

– بابک شهریاری در بخشی دیگر از گزارش با اشاره به این که پیشنهاد کمیسیون خدمات این است که سنگ‌ مزار از نظر ابعاد،‌ارتفاع و رنگ یکسان باشد، افزود: ولی افرادی هستند که متفاوت می‌اندیشند و خواستار سنگ مزار متفاوت هستند و باید به گونه‌ای به درخواست آنان رسیدگی شود.

گزارش کمیسیون موقوفات:

– کورش ساسانی فرنشین کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران گفت: کمیسیون موقوفات با همکاری کمیسیون ساختمان پیگیر بازسازی پذیرشگاه پارسایی است.

-افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و هموند کمیسیون موقوفات درباره‌ی بازسازی پذیرشگاه پارسایی گفت: مهندسان انجمن با بازدید از پذیرشگاه پارسایی تایید کردند که پذیرشگاه را در کوتاه مدت نمی‌توان ایمن‌سازی کرد و نیاز به کار اساسی دارد.

گزارش کمیسیون آموزش، اشتغال و جوانان:
کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون آموزش، اشتغال و جوانان به دنبال نشست پیشین از چگونگی پرداخت قسط اول 3 درصد اعیانی آموزش و پرورش گزارش ارایه کرد.
گزارش کمیسیون آموزش درباره‌ی تاریخچه‌ی تفاهم‌نامه‌ میان آموزش و پرورش و انجمن زرتشتیان تهران، روند اجرایی و  پیگیری‌های آن که در نشست 42 مطرح شد، در ادامه آمده است:
تفاهم‌نامه‌ای میان انجمن زرتشتیان تهران و آموزش و پرورش، خوردادماه ۱۳۷۵ خورشیدی در راستای اجرای فرمان آموزش و پرورش رایگان امضا شد. متن تفاهم‌نامه مبنی بر این که چون تاسیسات مدارس زرتشتیان متعلق به انجمن‌ها و موسسه‌های خیریه‌ی آنان است، وزارت آموزش و پرورش به طور متوسط سالانه مبلغی بابت هزینه‌های تعمیر و نگهداری ساختمان مدارس و تجهیزات در اختیار انجمن‌های زرتشتیان قرار خواهد داد تا به مصرف موارد یاد شده برسد. این مبلغ از ۳ درصد ارزش ساختمان و تجهیزات بیشتر نخواهد بود. تبصره ۱، تعیین میزان ۳ درصد ارزش ساختمان‌ها و تجهیز به پیشنهاد انجمن زرتشتیان در مورد تعمیرات و نگهداری و توسعه ساختمان‌ها از این محل ۳ درصد به وسیله‌ی سازمان گسترش و نوسازی مدارس و تجهیزهای آموزش و پرورش با همکاری انجمن زرتشتیان و یا نماینده‌ی تام‌الاختیار آن انجام خواهد شد. پس از انقلاب در تاریخ آذرماه ۱۳۶۹ دکتر نجفی وزیر وقت آموزش و پرورش بر اساس پی نوشتی موافقت خود را به الزام پایبندی به تفاهم‌نامه یاد شده اعلام کرد. بر این پایه انجمن مبلغ ۴۳۷ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۰ ریال بابت سه درصد ارزش اعیانی ۵ مدرسه ( دبیرستان گشتاسب در آن زمان ساخته نشده بود) از تاریخ یکم فروردین ماه ۱۳۵۷ تا بیست و نهم اسفند ماه ۱۳۷۵ دریافت می‌کند، که این مبلغ به صورت اقساط از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به انجمن زرتشتیان تهران پرداخت شد و پس از آن انجمن مبلغ ۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون و ۷۹۰ هزار ریال بابت سه درصد ارزش اعیانی شش مدرسه (دبیرستان گشتاسب در آن زمان ساخته شد) از تاریخ یکم فروردین ۱۳۷۶ تا ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۵ به مدت ۱۰ سال دریافت می‌کند و مراحل دریافت آن از تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۴ توسط آقای کریمدادی هموند انجمن وقت، آغاز می‌شود و آخرین چک ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ طی نامه‌ای که به امضای فرنشین وقت انجمن زرتشتیان تهران، خزانه‌دار انجمن و وکیل وقت انجمن رسید، دریافت می‌شود.
از گردش ۴۳ که از آبان‌ماه ۱۳۹۴ آغاز به کار می‌کند، پیگیری پرونده آغاز شد و پس از بررسی پرونده تعیین قیمت سه درصد ارزش اعیانی ۶ مدرسه از یکم فروردین ماه ۱۳۸۶ تا ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۵ انجام شد که این مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شد. با توجه به این که در تفاهم‌نامه و ارزش‌گذاری اعیانی مدرسه به عهده‌ی سازمان نوسازی مدارس گذاشته شده است آنها نیز به مانند کارشناسان رسمی ساختمان با توجه به قدمت ساختمان می‌توانند حداکثر ارزش معادل یعنی از قیمت ساختمان آموزشی و نوساز در همان محل را در نظر بگیرند که این مساله توجه به قیمت ساختمان‌ها پاسخگوی هزینه‌های تعمیرات آنها نیست.
پس از تعیین قیمت و اعلام آن به انجمن در امردادماه ۱۳۹۵ تا پیگیری مساله‌ی معوقه‌ی این تفاهم‌نامه از ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ آغاز شد. در ابتدا بنا براین بود که افرادی که ده سال گذشته آن را پیگیری کردند مساله‌ی معوقه را نیز پیگیری کنند که پس از نزدیک به یکسال که کاری انجام نشد دوباره از شهریورماه ۱۳۹۶ انجمن مساله معوقه پرداخت سه درصد ارزش اعیانی را پیگیری کرد
سرانجام در نشستی که دی‌ماه سال ۱۳۹۶همراه با دکتر اختیاری، نماینده‌ی ایرانیان زرتشتی در مجلس و دکتر رستم خسرویانی، فرنشین گردش 43 با مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و معاون حقوقی و مالی و مدیریت و پشتیبانی برگزار شد، مشکل معوقه پرداخت حل شد. نامه‌ای از آموزش و پرورش استان تهران به وزارت آموزش و پرورش برای تخمین اعتبار زده شد که پیرو آن و براساس نامه‌ای که دکتر اختیاری به وزیر در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۶ نوشتند، دستور به تخصیص اعتبار از محل اولین تخصیص بودجه داده شد. در یک سال گذشته با توجه به تغییر وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و با توجه به بودجه‌ی تخصیص آموزش و پرورش، اولین قسط آن به مبلغ ۳ میلیارد ریال در تاریخ سوم دی ماه ۱۳۹۸ پرداخت شد با توجه به برطرف شدن کلیه موانع و تعیین نوع بودجه، وزارت آموزش و به زودی بقیه اقساط هم پرداخت خواهد کرد در این مدت با معاونت مالی و حقوقی آموزش و پرورش در مورد این قرارداد و مشکلاتی که این قرارداد هم برای انجمن و هم برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است و گفت‌وگو شد. بنا بر این شد که قرارداد جدید میان انجمن زرتشتیان تهران و آموزش و پرورش در رابطه با شش مدرسه بسته شود که در این رابطه به زودی انجمن وکیل در اختیار خواهد گرفت. انجمن زرتشتیان تهران همچون گذشته وظیفه‌ی خود می‌داند که تا جای ممکن تعمیر و نگهداری این مدارس را انجام دهد و پیگیر کیفیت آموزشی آنها شود.
به پیشنهاد فرنشین انجمن زرتشتیان تهران برای پیگیری مبحث گذشته که در جلسه‌ی غیر‌علنی به آن پرداخته شده بود، ادامه‌ی نشست 43 نیز برای غیرعلنی برگزار شدن به رای گذاشته شد. با ۱۵ رأی موافق هیات‌مدیره، نشست 43 انجمن زرتشتیان تهران، غیرعلنی پیگیری شد. کمیسیون مددکاری نیز مشورت با هیات‌مدیره را در نشست غیرعلنی درخواست کرد. همچنین بنا شد درباره‌ی ناهماهنگی پیش آمده در برنامه‌ریزی میان کمیسیون خدمات و سازمان زنان زرتشتی در نشست غیرعلنی گفت‌وگو شود.
نشست چهل و سوم انجمن زرتشتیان تهران در نبود خدامراد مزداپور و بازرسان و دیرکرد فرامرز کشاورزی و رستم مزدیسنی از ساعت 18:30 روز دوشنبه 14 بهمن‌ماه 1398 خورشیدی آغاز شد و نزدیک به دوساعت به درازا انجامید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با درود خواستم یه تشکر و تقدیر ویژه داشته باشم خدمت بازرسین محترم که باتلاش و رقابت نزدیک بهم در این جایگاه قرار میگیرند وبعضا این عزیزان در چند دوره متوالی عهده دار این مسئولیت میشوند ولی افسوس که نه تنها ناظر بر عملکرد انجمن نیستند بلکه هیچ ارزشی برای رای همکیشان نیزقائل نیستند تا حداقل در جلسات انجمن حضور داشته باشند.در ضمن در مجمعی که همین بازرسین گرامی انتخاب گردیدند تصویب شد تا حسابرسی رسمی از انجمن صورت گرفته و به اطلاع همکیشان برسد اکنون ازمهرماه که فرنشین محترم انجمن این قول را به مجمع دادند ماهها گذشته بدرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05