برگزاری چهارشنبه‌سوری در آتشکده علی‌آباد

گروهی از زرتشتیان کسنویه، چهارشنبه‌سوری امسال را با دعوت دوستان در فضای باز آتشکده علی‌آباد جشن گرفتند.
چهارشنبه‌سوری امسال در کنار صحرا و کشت‌وکار تجربه به یادماندنی برای اهالی کسنویه بود. نخست برای چَهره پنجی تنور روشن کردند که همراه با نان تازه، سیروگ و جشن همراه بود. سپس بزرگترها به همراه کوچکترها آتش هیزم چهارشنبه‌سوری را با شوروشوق روشن کردند و این سنت دیرینه با پریدن روی آتش ادامه یافت.

یکی از ویژگی‌های این جشن 1403، نبود ترقه و مواد آتش‌زا و استفاده از فضای کنار صحرا در هوای بهاری بود. در پایان شب، باشندگان از سوی خانواده سیروس افشاری که برنامه را آماده کرده بودند، پذیرایی شدند.

فرتــــورها از پرویز مهری است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *