همراهی دانش‌آموزان در آیین گَهَنبار کرمان

آیین گَهَنبار چهره میدیوزرم با دستیاری دانش‌آموزی پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در تالار آتشکده کرمان برگزار شد.

آیین گهنبارخوانی با باشندگی آموزگاران کلاس‌های دینی، مسوولان آموزش دینی، دانش‌آموزان و خانواده های زرتشتی از ساعت 16:30 آغاز شد. موبدان با دانش‌آموزان کلاس‌ اوستای بایسته را خواندند وکشتی نو کردند. سپس موبدان فرهنگ فلاحتی، ویشتاسب موبدشاهی، مهران شهریاری و موبدیار مهرزاد کاویانی اوستای گهنبار را خواندند دانش‌آموزان دستیار، دلسا بختیاری، یسنا هماوند و کارنا کی‌منش، به آماده‌سازی و پاره کردن میوه‌ها پرداختند. در همین حال، آترین کاویانی در کنار موبدان آفرینگان می‌گفت و دلسا بختیاری، همازور (آتشدان) که کندر در آن ریخته شده بود، را در سالن به گردش درآورد. درپایان با چای و کیک و میوه یشته (اوستاخوانده) از باشندگان پذیرایی شد. در زیر عکس‌ها را می‌بینید:

فرتـــورها از مهنوش فرهمند است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *