لوگو امرداد

سردیس دکتر ایرج نوروزیان در موزه باشگاه سوارکاری

photo 2020 05 15 07 01 20 11سردیس دکتر ایرج نوروزیان، استاد برجسته‌ی جراحی دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تهران، به پاس سالیان ارایه‌ی خدمات موثر و کارآمد در زمینه‌ی درمان و جراحی اسب در موزه‌ی باشگاه سوارکاری دشت بهشت نقش بست.
به تازگی موزه‌ای از سردیس فعالان در زمینه‌ی سوارکاری، پرورش و تیمار اسب در فضای باشگاه سوارکاری دشت بهشت راه‌اندازی شده است. سردیس دکتر ایرج نوروزیان به عنوان پیشکسوت در جراحی و درمان اسب نیز در این موزه کنار چهره‌های سرشناس و تاثیرگذار صنعت اسب جا گرفته است که پس از گذر از دوران کرونا و از سرگیری رقابت‌های بین‌المللی سوارکاری از آن رونمایی می‌شود.
باشگاه سوارکاری دشت بهشت از سال 1366 خورشیدی با هدف ارتقا و پیشرفت صنعت پرورش اسب و اسبداری در شهرستان ملارد استان تهران بنیاد شده است. مالک این باشگاه از دکتر ایرج نوروزیان در جایگاه استاد با خرد و دانشمند به نیکی یاد می‌کند که هیچگاه مسایل مادی را بر دانش برتر نمی‌داند.
دکتر ایرج نوروزیان 19 بهمن ماه 1325 خورشیدی در خانواده‌ی یزدی ‌تبار زرتشتی در تهران زاده شد. وی دیپلم تجربی را از دبیرستان فیروزبهرام دریافت کرد. سال 1344 وارد دانشگاه دامپزشکی تهران شد و سال 1349 دکترای خود را در رشته‌ی دامپزشکی گرفت. پس از گذراندن دوران نظام در کسوت افسر سپاهی ترویج، در سال 1351 به عنوان هموند علمی گروه علوم درمانگاهی در بخش جراحی پذیرفته شد. وی سال 1353 به عنوان بورسیه‌ی دانشگاه تهران به آمریکا رفت.
پس از گرفتن مدرک MSC و گذراندن دوره‌ی دستیاری جراحی در سال 1355 به ایران بازگشت و به آموزش و پژوهش در دانشگاه تهران مشغول شد. وی در سال 1385 با درجه‌ی استاد تمام بازنشسته‌ی هیات علمی شد. در طول 37 سال خدمت دانشگاهی و در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی به مدت سه سال ریاست بخش جراحی، به مدت 8 سال معاون پژوهشی دانشکده و به مدت چهار سال به عنوان سردبیر نشریه‌ی رسمی دانشکده‌ی دامپزشکی منصوب و خدمات اجرایی دیگری را به عهده داشت. حضور فعال در مجامع بین‌المللی در پیوند با تخصص ایشان و نیز انتشار بیش از 85 مقاله‌ی علمی، تالیف و ترجمه‌ی پنج کتاب علمی و نیز راهنمایی بیش از 135 پایان‌نامه‌ی دکترای عمومی و تخصصی را در پیشینه‌ی کاری دکتر ایرج نوروزیان می‌توان برشمرد.
اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی در ششمین جشنواره‌ی آموزش دانشگاه تهران، آیین گرامیداشت جایگاه استادی دکتر نوروزیان، استاد برجسته‌ی دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تهران به همراه تنی چند از استادان پیشکسوت و هموندان هیات علمی برگزار شد.

fhfh
سردیس دکتر ایرج نوروزیان، متخصص پیشکسوت جراح اسب، کنار دیگر فعالان صنعت اسب در موزه باشگاه سوارکاری دشت بهشت
32
آیین بزرگداشت دکتر ایرج نوروزیان در ششمین جشنواره‌ی آموزش دانشگاه تهران، اردیبهشت‌ماه 1398
5267 506
سپاسداری از جایگاه علمی دکتر ایرج نوروزیان، استاد برجسته‌ای که نجات جان یکی از اسب‌های باارزش درساژ را سبب شد. دکتر نوروزیان با پذيرش انجام عمل جراحى، این اسب را درمان مى‌کند
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود و شادباش بر فرزانه گرامی که چه در دانش و چه در اخلاق نمونه هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30