لوگو امرداد

آگاهی از زمان برگزاری دوازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان

WhatsApp Image 2020 07 11 at 15.16.50انجمن زرتشتیان نیویورک باردیگر پس از گذشت 22 سال، ماه جولای 2022 میزبان کنگره جهانی زرتشتیان در آمریکا خواهد بود.
دوازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان (12WZC) یکم تا چهارم جولای 2022 (11 تا 14 تیرماه 1401 خورشیدی) در هتل هیلتون در مرکز منهتن نیویورک آمریکا برگزار می‌‌‌شود. انجمن زرتشتیان نیویورک و توابع (ZAGNY) به‌ عنوان عضوی از فدراسیون انجمن‌های زرتشتیان آمریکای شمالی (FEZANA) دوباره پس از 22 سال، میزبان این رویداد (WZC2022) خواهد بود. این مجموعه با همکاری اعضای انجمن زرتشتیان شمال آمریکا برنامه‌های آنلاین بسیاری درباره‌ی بحران‌های کاری و اقتصادی برای جوانان و بانوان و پدیده‌ی تغییر اقلیم و گرمایش جهانی و کارآفرینی در دوران کرونا برگزار می‌کند. امسال با فراخوانی که برای طراحی لوگو داده شد طرح شاهین خسرویانی برای کنگره جهانی زرتشتیان سال 2022 برگزیده شده است.
نخستین کنگره زرتشتیان 50 سال پیش در ایران برگزار شد و این گردهمایی بصورت چرخشی در یکی از سکونت‌گاه‌های زرتشتیان هر 4 سال یک‌بار برگزار می‌شود که در سال 2022 در آمریکا برگزار خواهد شد. یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان در شهر پرت استرالیا برگزار شد و شرکت‌کنندگان پیرامون موضوع‌های گوناگون اجتماعی فرهنگی و کارآفرینی و شرکت‌های نوپای زرتشتی به بحث و گفتمان پرداختند. در دوره‌ی گذشته یکی از بزرگترین نکات مثبت این گردهمایی پیام رییس جمهور ایران و رییس مجلس شورای اسلامی ایران بود که در گردهمایی خوانده شد و انعکاس گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها داشت. یکی از نکات جالب تبادل دیدگاه‌های متفاوت در زمینه‌ی فرهنگی می‌توان به تفاوت دیدگاه‌های نوین و سنتی موبدان حاضر در آیین اشاره کرد که در اجرای آیین و پوشش نیز دیده می‌شد.
شایان گفتن است فدراسیون انجمن‌های زرتشتی آمریکای شمالی(فزانا)، هجدهمین کنگره زرتشتیان آمریکای شمالی را سال 2024 برگزار می‌کند. این در حالی است که هجدمین کنگره زرتشتیان آمریکای شمالی برای دی‌ماه سال 2020 برنامه‌ریزی شده بود. با وجود زیانی که این تغییر زمانی در پی خواهد داشت ولی با توجه به اهمیت سلامتی و ایمنی و رفاه زرتشتیان این دگرگونی در برنامه‌ی کنگره انجام شده است.
همچنین پیامد کووید-19 در برنامه‌ریزی برگزاری هفدهمین دوره بازی‌های زرتشتیان نیز تاثیر گذاشته است. انجمن زرتشتیان واشنگتن و حومه این دوره از بازی‌ها را تیرماه 2021 در واشنگتن برگزار می‌کند. پیش از همه‌گیری کووید-19 برگزاری بازی‌های زرتشتیان برای تیرماه 2020 برنامه‌ریزی شده بود.

*برگردان نوذر نوذری تنظیم گوهر برومندی

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07