لوگو امرداد
پیام آرامش‌باد سازمان جوانان زرتشتی ایرانی هند

درود بر روان پروفسور سبر جمشید هاووالا

سازمان جوانان زرتشتی ایرانی بمبئی، در پیامی غم و اندوه خود را از درگذشت پژوهشگر برجسته و درخشان، دکتر، پروفسور بانو سبر جمشید هاووالا (Dr. Professor Miss Saber Jamshed Hawewalla)  ابراز کرد.
او دکتری رشته ادبیات فارسی بود و فعالانه درگیر آموزش زبان فارسی در خانه فرهنگ ایران – مومبی برای مدت زمان طولانی بود ‌و به تازگی برای این نقش برجسته اش مورد تشویق و سپاسداری قرار گرفته بود.
روانشاد همچنین پروفسور رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه جواهر لعل نهرو در دهلی نو بود.
همکاری ارزشمند او در سمینارهای مربوط به تاریخ ایران و بحث و گفتگو درباره ی شاعرانی مانند فردوسی، حافظ ، سعدی، رومی و عمرخیام نیز قابل اشاره و یادآوری است .
هما اشو فروهر ، هما اشو روان …..

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. ضمن سپاس از این یادآوری، به نظر من جا داشت که شرح بیشتری از زندگی و کارهای این بانوی فرهیخته در یک مقاله جدا داده شود و به صرف نقل پیامی از یک سازمان دیگر در این خصوص بسنده نشود. شاید هم در آینده چنین کاری در مد نظر باشد، که اگر چنین است امیدوارم هر چه زودتر این کار انجام گیرد، که این یادمان ها نه تنها ادای دینی است که تلاشهای فرهنگی و انسانی این گونه افراد بر گردن همه ما دارند، بلکه در انگیزش بیشتر دیگران به ادامه این گونه خدمات فرهنگی و میهنی بسیار موثر خواهد بود. با سپاس دوباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06