لوگو امرداد
کانون دانشجویان زرتشتی برگزار می‌کند

چالش سرایش گاهان با آوای خوش در همایش مانتره

چالش سرایش گاهان با آوای خوشکانون دانشجویان زرتشتی در راستاى روند برگزارى بيست‌وهفتمين همايش اوستاخوانى و گاتاشناسى مانتره (نخستين دوره مجازى)، چالش دیگری با عنوان «آوای خوش» برگزار می‌کند.

این چالش با آرمان برانگیختن تفکری نو در خواندن گاهان با آواهايى زيبا، متفاوت و نيز دلنشين براى هر خواننده و شنونده، توجه به بُعد موسيقيايى گاهان و شعر بودن بندهاى اين سروده‌هاى انديشه برانگيز پيامبرمان، توجه به معناى بند و انتقال آن از شیوه‌ی لحن در آوا، برگزار می‌شود.
هموندان کانون در اين چالش به دنبال آواهاى متفاوت مرسوم در ميان هازمان گاتاخوان زرتشتى و نيز آواهاى جديد افراد هستند.
شرکت در چالش آوای خوش هم به‌صورت گروهی و هم به‌صورت انفرادی امکان‌پذیر است.
گروه یا فرد می‌بایست با تهیه فیلم ویدیو در مدت زمان بیشینه ۵ دقیقه هر شمار از ۵ بند مشخص شده را که می‌تواند، با آوایی خوش و دلنشین بخواند. كافي است اين آوا از دید سراینده‌ی گاهان زیبا آید و هيچ معيار ديگرى نياز نيست. هر يک از بندهاى خوانده شده مى‌تواند آوايى متفاوت با ديگرى داشته باشد و نيز مى‌توانند به مفهوم بند در لحن آوا توجه شود.
شركت‌كنندگان می‌توانند از هر گونه خلاقيتى مانند خواندن بندها با موسيقى و يا بهره گرفتن از سازهاى گوناگون نيز در اين ويدئو بهره ببرند.
۵ بندى كه افراد و يا گروه‌ها مى‌توانند براى ساختن ويدئو از آن بهره ببرند شامل بندهاى زير است:

١- هات٢٨ بند ١
٢- هات ٢٩ بند ٨
٣- هات ٣٠ بند ٣
٤- هات ۴۴ بند ۶
٥- هات ۵۳ بند

شرکت‌کنندگان از تاریخ ۳۰ مهرماه 1399 خورشیدی تا هفتم آبان‌ماه فرصت دارند، آثار خود را در قالب ویدئو به شناسه‌ی کانون دانشجویان زرتشتی (kdz_id@) بفرستند.

ویدئوهای دریافتی در رویه‌ی اینستاگرام کانون دانشجویان زرتشتی گذاشته می‌شود و هر ویدئویی که بیشترین پسند را به دست آورد، به عنوان برگزیده معرفی می‌شود. به شرکت‌کنندگان ویدئوی برگزیده جایزه‌ی نقدی پیشکش می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07