لوگو امرداد

«شمع و لنگری» با نگارش دکتر کتایون مزداپور به بازار کتاب آمد

sham 1«شمع و لنگری»، با نگاه به گوشه‌ای از آداب و رسوم زنده زرتشتیان، نگارش دکتر کتایون مزداپور و تنظیم دکتر ویدا نداف به بازار کتاب آمد.

«شمع و لنگری» بخشی از مراسم «سی‌روزه» و همچنین نخستین سال درگذشت است. افروختن سی شمع در سینی و آن را با ساز و آواز به خانه‌ی درگذشته بردن آیین شمع‌ و لنگری است. در ترادادی (:سنت) زرتشتیان، غروب شب پیش از سی‌روزه و سال، سی شمع می‌افروزند و آن شمع‌های روشن را در لنگری که سینی لبه‌دار و بزرگ است، قرار می‌دهند؛ شمع و لنگری از خانه‌ی همسایه یا خویشاوند نزدیک به همراهی گروه و دسته‌ای راه می‌افتد و به سوی خانه‌ای که سی‌روزه و یا سال می‌خوانند، به پیش می‌روند. در پیشاپیش کاروان شمع‌ولنگری ساز و آواز برپا است و یا دست‌افشانی به خانه نزدیک می‌شوند… زیرا که سوگ و اندوه و غم، اهریمنی است و ناخجسته.

این کتاب با 120 رویه دربردارنده‌ی یازده نوشتار از جمله «شمع ‌و لنگری» است که پژوهشگر فرهیخته دکتر کتایون مزداپور به نگارش درآورده و دکتر ویدا نداف آن را تنظیم نموده‌اند. نوشتارها در زمینه‌ی آداب برخی جشن‌ها و چگونگی برگزاری این آیین‌ها در میان زرتشتیان است.
کتاب «شمع ‌و لنگری» در اندازه‌ی رقعی با شمارگان 650 نسخه از سوی انتشارات هیرمبا به چاپ رسیده است.

دوست‌داران برای خرید کتاب «شمع ‌و لنگری»، می‌توانند با دفتر امرداد به شماره‌ی 88325329 و 88325330 و 88325331 تماس بگیرند.

پیوند (:لینک) فروش اینترنتی کتاب «شمع ‌و لنگری»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30