لوگو امرداد
برپایی نمایشگاه نقاشی به سود کودکان بیمار

نقاشی‌هایی که از درد و بیماری می‌گویند

نمایشگاه آثار نقاشی دومین جشنواره فراملی(:بین‌المللی) نقاشی کودکان بیمار در یزد با باشندگی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و مدیر کل کانون پرورش فکری استان یزد و شماری از دوست‌داران و پشتیبانان کودکان بیمار، چهارشنبه 31 شهریورماه و از ساعت 10 بازگشایی شد. فریدون فرودی از جوانان هازمان زرتشتی مسوولیت برگزاری این نمایشگاه را در یزد به دوش دارد.

فریدون فرودی از جوانان هازمان زرتشتی، مسوول برگزاری این نمایشگاه در یزد است. وی به شکل داوطلبانه به گروه سلامت و هنر پیوسته است و قرار است این نمایشگاه را در سطح استان یزد برگزار کند. این نمایشگاه در روز نخست مهرماه در ساعت 8 بامداد در میبد و ششم مهرماه در اردکان بازگشایی خواهد شد.
ابوالقاسم دهقان، مشاور هنری استاندار به نیابت از استاندار و دفتر امور اجتماعی استانداری یزد از این نمایشگاه بازدید کردند. وی در این بازدید به ارزش بالای این کارها اشاره کرد و افزود: «شاید چون این کارها به افراد غیر متخصص داده شده است در نگاه نخست کوچک به چشم بیاید ولی این آثار بسیار ارزشمند و شایسته سپاسداری هستند.»

درآمد این نمایشگاه برای کودکان بیمار شهرستان‌هایی که نمایشگاه در آن‌جا برگزار شده است، استفاده می‌شود. گروه سلامت وهنر در سال گذشته از سوی نیما رضایی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف کمک به کودکان بیمار و سلامت روانی آن‌ها تشکیل شده است. جشنواره نقاشی کودکان بیمار یکی از چندین برنامه این گروه است که به شکل سالیانه برگزار می‌شود و سال گذشته نخستین دوره از آن برگزار شده است.

امسال با فراخوانی جهانی از ۲۴ کشور جهان، ۱۲۰۰ نقاشی که از سوی کودکان زیر ۱۸ ساله‌ که پیشینه‌ی بیماری مزمنی را داشته‌اند یا اکنون بیمار هستند، کشیده شده و به دبیرخانه تهران فرستاده شده است و از میان این نقاشی‌ها، ۲۰۰ نقاشی از سوی داورهای ایرانی انتخاب شده و در کتاب جشنواره چاپ می‌شود. همچنین از میان آن‌ها ۴۰ مورد نیز با داوریِ داورهای فراملی گزینش می‌شوند و در بیش از ۳۰ نمایشگاه در شهرهای گوناگون جهان از یکم مهر تا نهم مهرماه به نمایش در می‌آید و به فروش می‌رسد و پول آن‌ها برای کودکان بیمار شهر استفاده می‌شود.

این نمایشگاه در یزد در روز چهارشنبه سی و یکم شهریورماه، یکم، سوم و چهارم مهرماه در محل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در بلوار امیرکبیر و در میبد از یکم تا هفتم در فرهنگ‌سرای پارک فلسطین و در میبد از ششم تا هشتم در نگارخانه شفق برگزار خواهد شد.

عکس‌هایی از این نمایشگاه را در ادامه می‌بینید:

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

نمایشگاه

عکس از فریدون فرودی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04