لوگو امرداد
برنامه های فردا، 26 شهریورماه

«کوشک» میزبان خانواده‌های زرتشتی در واپسین آدینه‌ی تابستان

در گاهشمار زرتشتی  سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا نخستین روز ماه مهر در گاه‌شمار زرتشتی است. نام این روز «اورمزد» است.

اورمزد یا هرمز همان نام خداوند در دین زرتشتی‌ست. اهورامزدا، خداوند جان و خرد، و به چم «بزرگ دانای هستی بخش» است. اهورامزدا خدای یکتاست. امروز نخستین روز ماه زرتشتی‌ست. اشوزرتشت در گفت و گویی عاشقانه با معشوق خود اهورامزدا تا به جایی می رسد که خویش را پیام آور راه اشویی، که همانا راه اهورایی‌ست می‌بیند و این راه را به مردم می‌شناساند. این روز پر از داده‌های اهورایی و روزی بزرگ دانسته شده. چه نیکوست در این روز سفر کردن و جامه‌ی نو پوشیدن، ولی وام دادن شایسته نیست.

برنامه‌های ویژه‌ی زرتشتیان

سازمان جوانان زرتشتی (فروهـر)، میزبان خانواده‌های زرتشتی در واپسین آدینه تابستان ۱۳۹۵ در کوشک ورجاوند خواهد بود. درهای کوشک از ساعت ۸ بامداد به روی زرتشتیان بازخواهد بود.

برنامه‌های فرهنگی

استارنمایشگاه نقاشی «آستر» در نگارخانه والی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثار هنری جبار نظری زنور به نمایش درمی‌آید. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 16 تا 20 به نشانی میدان ونك، خیابان شهید خدامی، شماره‌ی 72 بروند.

 

 

رهانمایشگاه  نقاشی رهایی در گالری هپتا برپا می‌شود. این نمایشگاه سعی در به نمایش گذاشتن آزادی به گونه‌های متفاوت است. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 16 تا 21 به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر، شماره‌ی 3، طبقه همکف بروند.

 

 

عکاسیتور و ورکشاپ آموزش عکاسی با موضوع راه‌آهن ، ریل و فرم و فضا برگزار می‌شوند. دوست‌داران می‌توانند برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن‌ 88492620 تماس بگیرند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-27