لوگو امرداد

برنامه فردا، 25 شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا سی‌اُمین روز از ماه شهریور در گاه‌شمار زرتشتی است و «انارام» نام دارد.

«انارم»به چم(:معنی) «روشنایی بی پایان» است و در اوستا: «اَنَغرِرَاوچَ» خوانده می‌شود. کسانی که با اندیشه، گفتار و کردار نیک زندگی می‌کنند و با دروغ و ناپاکی مبارزه می‌کنند ، سرانجام به سرای نور و سُرور می‌روند که سرشار از خرسندی و شادمانی برای آن‌ها است. این سرا، همان خانه‌ی واپسین و جایگاه روشنایی و فروغ بی‌پایان است. مسعود سعد پیرامون این ایزد می‌سراید: «انیران ز پیران شنیدم چنان / که می خورد باید به رطل گران ». زرتشتیان در این روز به سفر می‌روند و اهورامزدا را به شوند داده‌های نیکش ستایش می‌کنند. گل « مرو اردشیران» نماد انارام در دین زرتشتی است.

 

زرتشتیان

6گهنبار چَهره‌ی پیته‌شهیم از ساعت 10 در مجتمع مسکونی رستم‌باغ تهران‌پارس آغاز می‌شود.

خانه دولت کرج از ساعت 18 گهنبار پایان تابستان بزرگ را برگزار می‌کند. زرتشتیان می‌توانند در این گهنبار شرکت کنند.

شیرازی‌ها نیز گهنبار پیته‌شهم را از ساعت 18 در باغ وقفی شیراز برگزار می‌کنند.

این گهنبار روز پنج‌شنبه، 25 شهریورماه 1395 خورشیدی با یاری سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد برگزار خواهد شد. زرتشتیان می‌توانند در این گهنبار که در محل سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 

 

 

فرهنگی

1نمایشگاه نقاشی «تهران، انقلاب مفهومی» تا 30 شهریورماه 1395 خورشیدی برپا است. این نمایشگاه، آثار علی زعیم را به نمایش در آورده است.

دوست‌داران می‌توانند ازساعت  15 تا 20 به گالری اعتماد دو به نشانی  نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، شماره 4 بروند و از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

 2«مزرعه حباب‌های کریستالی» نام نمایشگاه نقاشی آرش فشارکی است. این نمایشگاه از ساعت 15 تا 20 در گالری  اعتماد یک به نشانی  نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، شماره 4 برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

3نگارخانه نقش‌جهان میزبان نمایشگاه نقاشی «خط سبز» است. ساعت بازدید از این نمایشگاه 16 تا 20 است.

نشانی: نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، شماره 9

 

 

 

نمایش«مجید هی و فرچه‌ها» در تالار گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. دوست‌داران می‌توانند از ساعت 18 و 30 دقیقه به نشانی تهران، خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران بروند و از این نمایش دیدن کنند.

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10