لوگو امرداد
پیشكش به دانشمندان برتر در نخستین همایش «یوسرن»

دو دانشمند ایرانی در میان پنج دانشمند برتر

همایش یوسرنآیین پیشكش جوایز نخستین همایش شبکه‌ی جهانی آموزش و پژوهش «یوسرن» در سالن همایش‌های مجموعه‌ی برج آزادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی برج آزادی، این همایش از ١٨ تا ٢٠ آبان با باشندگی(:حضور) ١٤ دانشمند برتر جهان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران برگزار شد و ٢١ آبان‌ماه در برج آزادی به پایان رسید.
در این همایش دانشمندان برتر دنیا در رشته‌های گوناگون علمی از کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و… و نیز ٢٠ دانشمند برتر ایرانی در موضوع‌های گوناگون مانند: ژنتیک، علوم پزشکی، ریاضیات، شیمی فیزیک و روانشناسی سخنرانی کردند.
از مهمانان ویژه‌ای که در این همایش باشنده بودند می‌توان از پروفسور جان گوردن برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ۲۰۱۲ در رشته‌ی پزشکی از انگلیس، پروفسور لوییس نیرنبرگ برنده‌ی جایزه آبل (Abel Prize) در رشته‌ی ریاضی از کانادا، پروفسور بهرام مبشر؛ دانشمند برتر کیهان‌شناسی و استاد دانشگاه کلیفرنیا، پروفسرو سدیکیدس؛ دانشمند برتر روانشناسی شخصیت و هویت و پروفسور فرانسسکو کوکا؛ دانشمند یک درصد برتر ژنتیک یاد کرد.
در این آیین به دکتر فلوریس دو لانگ (Floris P De Lange) در رشته‌ی علوم اجتماعی، دکتر الکساندر لیمانس (Alexander Leemans) در علوم پزشکی، مرتضا محمودی در علوم بیولوژیک، جمشید آقایی در علوم فیزیکی و دکتر لوکاس چوپا (Lucas Joppa) در رشته‌ی علوم ریاضیات و کامپیوتر که از دانشمندان جوان زیر ٤٠ سال هستند جوایزی پیشكش شد.
همچنین دکتر نیما رضایی؛ فرنشین(:رییس) شبکه یوسرن و دکتر مهنام؛ معاون اجتماعی دفتر کمیسیون یونسکو در این آیین سخنرانی كردند.
پیشنهاد تشکیل این شبکه را دانشمند ایرانی؛ دکتر نیما رضایی نزدیك به یک سال پیش ارایه دادند که با استقبال دانشمندان و مجامع جهانی از جمله یونسکو روبه‌رو شد. این مجموعه ٣٦٠٠ عضو از ٦٥ کشور دنیا دارد و ١٤ تفاهم نامه با دانشگاه‌های معتبر دنیا نوشته است.١٨٠ دانشمند برتر دنیا دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را به عنوان مشاور به این شبکه جهانی ارایه می‌دهند و همچنین این مجموعه مورد پشتیبانی ١١ برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است.
نخستین همایش بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش ( یوسرن) از ١٨ تا ٢٠ آبان در تهران برگزار شد و با سپاسداری از تیم اجرایی و اهدای جوایز در برج آزادی به کار خود پایان داد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30