لوگو امرداد
نماد تهران در سایه‌ی کرونا

تنهایی برج آزادی، در پنجاه سالگی‌اش

برج آزادی یا برج شهیاد که از نمادهای ملی ایران و نماد شکوهمند شهر تهران به‌شمار می‌آید در حالی 50 ساله می‌شود که در پی فراگیری بیماری کرونا تنهایی بر او سایه انداخته است.
هم‌زمان با 29 اردیبهشت‌ماه (برابر با 18 مِی) و روز جهانی «موزه و میراث فرهنگی» فرنشین (:رییس) مجموعه‌ی فرهنگی هنری برج آزادی به همین بهانه برنامه‌های پنجاهمین سال فعالیت برج را بازگو کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حفیظی افزون‌بر شادباش روز جهانی «موزه و میراث فرهنگی» گفت: «برج آزادی به عنوان نماد ملی ایران در ردیف برج‌های مطرح و منحصربه فرد دنیا قرار دارد و دارای اهمیت ویژه‌ای در سطح بین‌المللی است، به نحوی که انجام برخی فعالیت‌های فرهنگی هنری در آن، نظیر برنامه‌هایی که در راستای همبستگی با کشورها در مبارزه با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت، بازتاب‌های بین‌المللی و خوبی را در پی داشت».
وی افزود: «در ایام کرونا که برج موزه آزادی پذیرای گردشگران داخلی و خارجی نبود، فعالیت‌های مناسبی در حوزه فضای مجازی مثل بازدید مجازی از برج، نمایشگاه‌های آثار هنری (به صورت مجازی) و همچنین گام‌های موثری در بحث تولید محتوا برداشته شد که عموم بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت برج به نشانی azadi-tower.com از آن‌ها استفاده کنند. در حال حاضر نیز مجموعه آماده بازگشایی مجدد بوده و منتظر اعلام سازمان‌های ذیربط در این زمینه هستیم».
حفیظی با اشاره به سیاست‌های بنیاد فرهنگی هنری رودکی مبنی بر انجام ویژه برنامه‌های پنجاهمین سالگرد بنیانگذاری برج آزادی، افزود: «بازسازی برج از جمله برنامه‌های ضروری پیش‌رو است که طی هماهنگی‌های انجام شده با وزارت میراث فرهنگی، شورای شهر و شهرداری تهران؛ این موضوع در دستور کار قرار گرفته و در گام اول، گنبد رُک در بالای برج مرمت و احیا خواهد شد. ثبت برج آزادی در فهرست میراث جهانی یونسکو، با هماهنگی و همکاری نهادهای زیربط، برگزاری جشنواره عکس‌های قدیمی از برج آزادی، چاپ تمبر ملی، عقد خواهر خواندگی با برج‌های مطرح دنیا و چاپ کتاب ۱۶۰ پلان برج آزادی، از دیگر برنامه‌های مد نظر در پنجاهمین سال تاسیس برج است».

در دنباله گزارش تصویری امرداد، از روزهای کرونایی برج آزادی در 50 سالگی‌اش و همچنین یادکردی از اولین نورپردازی فیلیپ گایست در این برج به سال 1394 خورشیدی، را  ببینید.

1 11

برج آزادی در روزهای آخر اردیبهشت ماه 1399 در دوره کرونا

2 11

3 7

4 7

5 6

32 1

10 3

7 3

6 3

8 3

9 3

11 3

12 4

13 4

14 3

15 3

 فیلیپ گایست، اولین نورپردازی برج آزادی را در 11مهرماه 1394 انجام داد

16 3

17 2

18 2

19

20

21 1

22 1

23 1

24

25

26

27

سپاسداری از فیلیپ گایست مجری اولین نورپردازی برج آزادی در 13مهرماه 1394

28

29

30

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. با سپاس و درود به سرور گرامی همایون مهرزاد بخاطر فرتورهای زیبایشان که به راستی برج آزادی را که همیشه با غرور و افتخار در سرزمین مان ایران مانند نگین زیبا می درخشد را به رخ کشیدن با مهر دستانشان را می فشارم و سپاسگزاری می کنم . دستانشان سبز مانا و سرفراز باشند .

  2. درود بر امردادوهمایون مهر زاد،تصا‌ویر برج آزادی بسیار جالب و من حتی ازنزدیک چنین زیبایی را نمیدیدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30