لوگو امرداد

صعود کوه‌نوردان زرتشتی به قله پرسون یادواره اردشیر مرادیان

گروه کوه‌نوردی زرتشتیان تهران در ادامه‌ی برنامه‌ی آماده‌سازی، به یاد روانشاد اردشیر مرادیان به قله‌ی پَرسون صعود کرد.

کوه‌نوردان زرتشتی به سرپرستی سیروس مندگاری در راستای آماده‌سازی برای صعود به دماوند، به قله‌ی پرسون صعود کردند. شاه‌بهرام نجمی، سهراب جمشیدی، رامین زره‌پوش، اردشیر بهمردی، کوروش مرادیان، نوشین فرودی، فیروزه ماوندادی، یسنا یزدانی، آزیتا اخترخاوری و ویشتاسب نمیرانیان هم‌نوردان گروه کوه‌نوردی زرتشتیان تهران در صعود به قله پرسون بودند.
قله پَرسون به بلندای 3160 متر در جهت ِ شمال‌شرق دشت هویج (گُرچال یا گیاه چال) قرار گرفته؛ یکی از قله‌های شهر لواسان بزرگ در محله افجه است. مسیر صعود از روستای افجه به دشت هویج آغاز شد و با فتح قله‌ی پرسون و بازگشت از این مسیر، برنامه‌ی یک‌روزه‌ی صعود در روز هفتم خوردادماه ۱۴۰۰ خورشیدی به پایان انجامید.
این صعود با بیست‌وهفتمین سالروز درگذشت جوان تلاشگر اردشیر مرادیان همزمان شد. شادروان اردشیر مرادیان، یکی از هموندان کانون دانشجویان زرتشتی، ششم خوردادماه ۱۳۷۳ خورشیدی در حالی که برای بهبود سیستم برق‌رسانی باغ اوسون داوطلبانه می‌کوشید، در پی برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.

1 33 2 16 3 14 4 15 5 13 6 15 7 13 8 13 9 9 10 12 11 1112 12فرتورها از رامین زره‌پوش است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. آنگونه که در فرتور یکی مانده به پایان دیده می شود روی پارچه ای که کوهنوردان بدست گرفته اند نوشته شده است: “گروه کوهنوردی زرتشتیان طهران”! و نام شهر تهران را بگونه “طهران” نوشته اند که در نقشه های کشورهای عربی نوشته می شود ولی در ایران ما آن را تهران می نویسیم و اگر هم زمانی در ایران بگونه طهران نوشته می شد اینگونه نوشتن دهه هاست که برافتاده است و دیگر کسی نام پایتخت ایران را “طهران” نمی نویسد 🙂

  2. نوشتن تهران با ط نشان دهنده قدمت هست همانگونه که تهران قدیم را با طهران می نوشتند به نظر خرده گیری است که تهران را با طهران قیاس کنید. یک تیم کوهنوردی هستند تیم ادبی نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-03