لوگو امرداد
در امرداد 441 چاپ شد

سوگ‌یاد آسمان‌خراش

p02در روزهایی که سفره‌ی گفت­وگو و پرسش‌وپاسخ نامزدهای ریاست جمهوری گسترده بود و در مسجد و مدرسه معرکه­ای به‌پا بود و هر دسته­ای به امید خواسته‌های خود برخاسته‌ بودند تا شخص موردنظرشان را به‌نام برند‌ه‌ی این رای­گیری به خیابان پاستور بفرستند، ما هم با خود فکر کردیم که پس از پایان انتخابات با رییس‌جمهور برگزیده یک پدیدار ناجور این شهر را که پیشینه‌‌ای ده ساله دارد درمیان بگذاریم و بدین دل‌خوشیم که پاسخی روشن بدهند و حق بجویند و بر آن بایستند. نه بدان­‌گونه که در پیشینه‌ی برخی دیدیم که شیرین گفتند و در فردای رای­گیری از یاد بردند و از برنامه و پیمان خود دست شستند.

با این‌همه ما هم‌سو با کسانی نیستیم که سرخورده و افسرده می­گویند: «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله‌ی من/ آنچه هرگز به جایی نرسد فریاد است»! ما براین باوریم که «با گوشه نشستن درمان نشود غم»! آنچه دل ما را مشغول کرده، بسیار کوچک و پیشِ‌ پاافتاده است و راستی­آزمایی و ارزیابی آن هم به زمان زیادی نیاز ندارد. هرکسی در هر جایگاه و پایگاهی به سادگی می‌تواند آغاز و پایانش را بررسی کند. باشد که از این رهگذر خیزشی به پا شود تا ریزش داربست بی­قانونی را در پی داشته باشد و بند دست قانون گریزان را از هم بگسلد. چشم­داشت آن داریم که رییس‌جمهور برگزیده فکری برای برچیدن آسمان­خراش قانون­شکن تهران داشته باشد.

برای آگاهی یادآوری می­کنم که در زمان احمدی­نژاد به سال ۱۳۹۱ بر خلاف قانون، حق، اصول، ضوابط و قواعد حاکم و مورد پذیرش دست­اندرکاران، ساخت یک هتل در حریم رودخانه‌ی جاجرود آغاز شد که بخشی از پی و پایه‌ی آن در حریم جاده‌ی تهران فشم قرار دارد و بخشی دیگر تجاوز به حریم رودخانه‌ی جاجرود است تا آنجا که می­دانیم همه‌ی مسوولان پیشین مخالفت خود را با این ساخت­وساز ابراز کردند. گفتنی است سکانداران امروز هم هیچ‌یک این شاخ ویران­گر محیط‌زیست را بر نمی­تابند و این دهن­کجی آشکار به قانون را درست نمی­دانند؛ اما گویی که راه آسمان­خراش جدا از تدبیر و قدرت و اختیار و اقتدار زمامداران بوده است.

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان«سوگ‌یاد آسمان‌خراش» به قلم مراد نیک‌گو  که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی دوم (:رویداد) امرداد شماره‌ی 441  بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی  441 از ‌‌دوشنبه 31 خوردادماه 1400 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان خواهد بود.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی هفته‌نامه امرداد شماره‌ی 441

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06