لوگو امرداد
از تازه‌های نشر فروهر

کتاب «یسنا، ویسپرد، یشت رپیتون با آداب دینی» بازنویسی موبد کورش بلندی چاپ شد

yasna 1کتاب «یسنا، ویسپرد، یشت رپیتون با آداب دینی» با بازنویسی و تطبیق موبد کورش بلندی و ویراستاری دکتر فرزانه گشتاسب، از تازه‌های نشر فروهر به بازار کتاب آمد.

کتاب یسنا، ویسپرد، یشت رپیتون با آداب دینی، بازنویسی کتابِ زند یشت و وسفرد و یشت رفتون مع آداب نیرنگ دینی به کوشش موبد نامدارِ دستور شهریار و موبد رستمِ موبد خسرو مهربان (سال 1262 یزدگردی) است. این کتاب افزون‌بر متون اوستایی یسنا، ویسپرد و یشت رپیتون، مجموعه‌ای از نیرنگ‌های (:آداب و رسوم) یزشن‌خوانی به زبان فارسی را در بردارد.

در بازنویسی و تطبیق کتاب با نگارش موبد کورش بلندی، ساختار کلی آن شامل؛ بخش‌ها، بندها و نیرنگ‌ها حفظ شده، اما از متن اوستایی کتاب یزشن با نیرنگ دستور انکلساریا بهره‌جویی شده است. بندهای تکراری در متن‌ها با نام بند و هات مشخص و دوباره از نو نگاشته شده و واژه‌های متفاوت در دو کتاب نامبرده و کتاب اوستای گلدنر در جدول واژه‌های اوستایی ارایه گردیده است.

این کتاب با آرمان بازگشایی راه برای به‌جا آوردن دوباره‌ی آیین‌های یزشن‌خوانی با آداب و نیرنگ‌های آن از سوی موبدان و فراهم‌سازی امکان پژوهش بیشتر در آداب یزشن‌خوانی و شناخت آیین‌ها و سنت‌های دین بهی بازنویسی و چاپ شده است.

انتشارات فروهر، «یسنا، ویسپرد، یشت رپیتون با آداب دینی» را در ۵۴۹ رویه و با بهای ۳۰۰ هزار تومان به بازار کتاب روانه کرده است.

برای خرید کتاب یسنا، ویسپرد، یشت رپیتون با آداب دینی ( زند یشت و وسفرد و یشت رفتون مع آداب نیرنگ دینی ) با دفتر امرداد به شماره‌‌های 88325329 و 88325330 و 88325331 تماس بگیرید و یا کتاب را از بخش فروشگاه تارنما به نشانی اینترنتی https://amordadnews.com/product/ آنلاین خریداری کنید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. آفرین و خسته نباشيد به موبد کورش بلندی — خدا پشت و پناهت باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06