لوگو امرداد
در امرداد 443 چاپ شده است

ما و خوزی‌ها و کارون جملگی خویش همیم   

p03ما و خوزی‌ها و کارون جملگی خویش همیم                               

خار چشم دشمن و خصم بداندیش همیم

خروش مردم خوزستان که از تنش بی‌آبی و بی‌برقی به جان خشمگین و غمگین شده بودند، تک‌تک ایرانیان را نگران و هم‌سو ساخته است. بی‌گمان هنگامی که آب نباشد زندگی بر باد است و جان‌ها خسته و ناشاد.

خانه‌های بی‌آب و دشت‌های خشکیده، دستاورد مدیریت ناکارآمد و ناواردی است که بارها و بارها به یادآوری و هشدار بالانشینان دل نسپرده‌اند و چشم ندوخته‌اند.

صدآفرین بر همت بلند دلیرمردمان خوزی که در حساس‌ترین هنگامه‌های تاریخ به یاری ایران برخاستند. مردم ایران وام‌دار دلیری‌ها و شهادت‌های خوزی‌های غیور و آزاده‌ای هستند که چون بهمنشیر جوشان و چون کارون خروشان، پیوسته پاسداران جان‌برکف ایران بوده‌اند. اکنون در پی درخواست به‌حق و واخواهی (:اعتراض) درست مردم این بخش از سرزمین ایران باید در سایه‌ی همبستگی ملی به پا خاست و برای درمان دردهای آن چاره‌ای اندیشید. هم‌دلی جای‌جای این سرزمین زرخیز نشان می‌دهد که چه پیوند ژرف و امیدخیزی بین مردم این سرزمین است.

خوزستان به یاد دارد که دو هزار سال پیش پایتخت زمستانی داریوش بزرگ بود و اکنون می‌بینیم با ندای خوزستان، خرم‌آباد خرم‌بید هم‌صدا می‌شود و خورشید خاوری خراسان را با خویش هم‌سو می‌گرداند؛ خاش در آشفته‌خوابی می‌بیند پهلو به پهلوی خرمشهر نشسته و آذربایجان و اصفهان و اراک و اسالم هم‌سو با اهواز و آبادان سخن می‌گویند. این همراهی چنان فراگیر است که از آه نخل گرفته و چاه نفت فرومانده، پشتکار پرتوان مردم این سرزمین، یکپارچه و هماهنگ بر آن است که از خلیج فارس تا دریای مازندران از آزادی، رفاه و امنیت بهره‌مند شوند. مردم فداکار خوزستان هم‌میهنانی هستند که با بخشیدن و پیشکش جان و مال خود دوشادوش دیگر فرزندان این کشور از تمامیت ارضی ایران دفاع کردند. بی‌گمان مردم نیز اکنون خود را هم‌درد مردم خوزستان می‌دانند و از هم‌یاری، همکاری و دفاع از حقوق آنان لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد. آن‌چه روشن است ازمیان برداشتن دشواری‌های پیش‌رو بدون شناسایی ریشه‌های آن ممکن نیست.

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «ما و خوزی‌ها و کارون جملگی خویش همیم»، به قلم مراد نیک‌گو که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی سوم (مردم) امرداد شماره‌ی 443 بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی  443 از ‌‌دوشنبه یازدهم امردادماه 1400 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی هفته‌نامه‌ی امرداد شماره‌ی 443

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09