لوگو امرداد
امرداد به خجستگی جشن شهریورگان برگزار می‌کند

جشن امضای کتاب گزارش بیستون نوشته‌ی احمد نوری

bistoon2کتاب «گزارش بیستون» نوشته‌ی احمد نوری (:آریاچهر) شنبه سی‌‌ام امردادماه 1400 خورشیدی (برابر با چهارم شهریورماه در گاهشمار زرتشتی) و همزمان با خجسته جشن شهریورگان به‌گونه‌ی ویژه به فروش می‌رسد.

از آنجا که به شوند فراگیری ویروس کووید 19برگزاری گردهمایی‌های حضوری شدنی نیست، این کتاب پس از ثبت سفارش و خرید در سی‌ام امردادماه، با نام سفارش‌دهنده (یا نام دیگر) به امضای نویسنده می‌رسد و برای خریدار فرستاده می‌شود.

لینک فروش و آگاهی‌های بیشتر خرید اینترنتی کتاب «گزارش بیستون»  آدینه 29 امردادماه 1400،  ساعت 21 در خبر تکمیلی در دسترس دوستداران قرار خواهد گرفت.

درباره‌ی کتاب

«گزارش بیستون» به قلم پژوهشگر ایران‌شناسی احمد نوری (آریاچهر)، از سوی انتشارات آرتامیس به چاپ رسیده و به بازار کتاب راه یافته است. کتاب گزارش بیستون دارای سه بخش است.

بخش نخست درباره تاریخ و چگونگی زبان و دبیره پارسی باستان پرداخته و همچنین نگاهی کوتاه به جایگاه بیستون و آثار باستانی آن انداخته است.

بخش دوم کتاب به‌گونه‌ی گذرا و کوتاه تاریخ دوره هخامنشی و چگونگی روی کار آمدن شاهان هخامنشی و پارسیان و پایان این شاهنشاهی بزرگ را در بر دارد.

بخش سوم که بخش اصلی کتاب است به واکاوی و شناخت گزارش سنگ‌نوشته‌ی بیستون پرداخته است. سنگ‌نوشته‌ی بیستون، فرمان و پیام داریوش بزرگ (یکم) هخامنشی است. او در سنگ نوشته‌ی بیستون درباره‌ی چگونگی مبارزات خود با شورشیان در پهنه‌ی ایران پرداخته است و نام تک‌تک آن‌ها و چگونگی برخورد با این شورشی‌ها را آورده است. سنگ نوشته‌ی بیستون بلندترین و بزرگترین سنگ نوشته‌ی دوره هخامنشی بوده که مانند نسکی کهن (کتاب کهن) از آن دوره تا کنون برپای و برجای مانده است. درباره جایگاه و چگونگی این سنگ نوشته در متن کتاب سخن به میان آمده و کوشش شده هر بند و گزارش این سنگ نوشته را تشریح، جزییات و بررسی تاریخی آن آشکار شود.

گزارش بیستون در 177 رویه از سوی انتشارات آرتامیس به چاپ رسیده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. نوشته‌های مهربان آریاچهر همه‌شان خواندنی هستند. بی‌گمان این نسک ایشان هم به پژوهش‌گران تاریخ بسیار کمک خواهد کرد. آرزوی تندرستی و دیرزیوی برای مهربان آریاچهر دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10