لوگو امرداد
در نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد

علی نصیریان خواستار نکوداشت میراث‌های هنری ایران شد

nasiriyan1علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تیاتر، سینما و تلویزیون ایران، در نامه‌ی سرگشاده‌ای به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم نکوداشت میراث‌های هنری و آداب و آیین هنرمندان در کهن‌سرزمین ایران را خواستار شد.

متن نامه‌ی سرگشاده‌ی استاد علی‌نصیریان به وزیر ارشاد برپایه‌ی گزارش روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، را در ادامه می‌خوانید:

«به گواه تاریخ، هنر در سرزمین سربلند ما، پرهیمنه و هیبت‌بخش بوده است و میراثی اگر به مانایی باقی‌ست، حکما به گوهر هنر است. کهن سرزمین ما؛ ایران، اگر به همه‌ی تاریخ، زخمی بر تن داشته است و دارد، به نوشداروی هنر، رویینه‌تن است و فضیلت و فرهیختگی این خاک، ریشه در معرفت و مهارت و مجاهدت، هنرمندانی دارد که به آبادی و اعتبار و اعتلای انسان اندیشیده‌اند و در صحرای جهل و کویر گمراهی، رستگاری انسان را آرزو کرده‌اند. از این روست که تجسم تاریخ، بدون احصاء و ابقای مواریث هنری و نکوداشت آداب و آیین، هنرمندان و بی‌توجه به گرانمایه آثار آن‌ها ممکن نخواهد بود. شرح شریف هنر و هنرمند را می‌توان از نظر معمار سخن حضرت سعدی نیوشید که: «هنرمند هرکجا که رود قدر بیند و در صدر نشیند»…

جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرسندیم که در این نوهمراهی با هم در آیینه خواهیم نگریست که مشحون از راستی و رستگاری است و آرزومندیم که در این هم‌نوردی بیش از پیش به ارتفاع عشق و اوج آگاهی نزدیک شویم که راه دور است و دشوار. هنر، آموزگار سخاوت و کیمیای جان‌بخشی و گنجینه‌ی سعادت است. امیدواریم از این بخشش مینوی، چراغی به آینده برافروزید و از پس ایامی که به اعتزاز روزافزون هنر و ارجمندی هنرمند خواهیم اندیشید، به مانایی نام و نشان خویش در خاطره‌ی هنر این سرزمین باقی بمانید. ایدون باد بدین تفال که:

هرآنکه جانب اهل وفا نگه دارد

خداش در همه حال از بلا نگه دارد

علی نصیریان»

nasiriyan

پاسخ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم

وزیر فرهنگ و ارشاد نیز درباره‌ی نامه‌ی سرگشاده علی نصیریان از بازیگران پیشکسوت سینما،تیاتر و تلویزیون کشورمان هم عنوان کرد: «پس از این نامه با ایشان که از بزرگان سینما هستند تماس گرفتم، اظهار محبت کردند، ایشان جزء افرادی بودند که آخرین نسل‌ از آن‌ها باقی است، تحت تاثیر بیاناتشان قرار گرفتم، ایشان نصایحی داشتند و من هم همانند یک شاگرد دعای خیر برایشان کردم».

* منبع خبر: آفتاب‌نیوز

– علی نصیریان، زاده‌ی بهمن‌ماه ۱۳۱۳ خورشیدی، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما، تیاتر و تلویزیون ایرانی است. او در سال ۱۳۸۰ خورشیدی، به‌عنوان چهره‌ی ماندگار ایرانی در عرصه‌ی بازیگری تیاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه‌ی یک هنری را دریافت کرد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30