لوگو امرداد
در امرداد 445 چاپ شده است

نذر بازیافت؛ پاسبانی از زیست‌بوم

p03این روزها فضای مجازی یکی از روش‌های آگاهی‌رسانی در زمینه‌های گوناگون است. چندی پیش در میان خبرهای روزمره به واژه‌ی «خشکاله» رسیدم، واژه‌ای ناآشنا اما پرمفهوم، چراکه این واژه گویای آن است که حتا در شرایطی که مردم با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند نگاهدار و پاسدار زیست‌بوم نیز هستند. کمی بیشتر جست‌وجو کردم و دریافتم که در پویش خشکاله به راستی نذر بازیافت انجام می‌شود و افرادی نیک‌اندیش در انجام این برنامه همکاری می‌کنند. در همین راستا با مصطفی روحی، مدیر اجرایی این طرح به گفت‌وگو نشستم تا از ریز کارهای نذر بازیافت بیشتر بدانم.
مصطفی روحی نخست درباره‌ی طرح نذر بازیافت گفت: زمانی که کرونا همه‌گیر شد، بیشتر مردم در پی یاری‌رسانی به خانواده‌های نیازمند بودند، ما هم که در منطقه‌ی ۲۰ تهران زندگی می‌کنیم بر آن شدیم تا از راه گروه‌های جهادی، «مواد ضدعفونی‌کننده» و «ماسک» را برای این گروه از جامعه فراهم و پخش کنیم.
وی افزود: از آنجایی که در پی آن بودیم تا با انجام یک کار اقتصادی هزینه‌ی فراهم آوردن نیازهای خانواده‌های نیازمند را برآورده کنیم، در صدد برآمدیم تا با همکاری خانواده‌ها پسماند خشک را در چارچوب طرح نذر بازیافت گردآوری کرده و با فروش آن بتوانیم به خانواده‌های نیازمند یاری‌رسانی کنیم که خوشبختانه مردم بسیار خوب آن را پذیره شدند.
طرح نذر پسماند به راستی همانند بخششی بی‌هزینه از سوی شماری از خانواده‌های تهرانی در دستور کار قرار گرفت.
روحی در دنباله درباره‌ی طرح خشکاله هم گفت: یکی دیگر از کارهایی که از سوی گروه ما در دستور کار قرار گرفت آن بود که از خانواده‌ها درخواست کردیم تا زباله‌های تر و پس‌مانده‌های خوراک را به ما تحویل دهند تا با فروش آن به دامداری‌ها بتوانیم بخش دیگری از درآمدهای خود را برای یاری‌رسانی فراهم کنیم. البته نداشتن کپک برای نان و دیگر مواد خوراکی شرط مهم دریافت آن‌ها از خانواده‌ها بود که در این زمینه به‌شوند آپارتمان‌نشینی بسیاری از خانواده‌ها کاری نوآورانه انجام داده و خشکاله‌ها را به ما دادند.

آنچه در بالا آمده است بخشی از گزارشی‌ست از ساناز مرادیان در گفت‌و‌گو با مصطفی روحی، مدیر اجرایی «پویش خشکاله» با عنوان «نذر بازیافت؛ پاسبانی از زیست‌بوم» که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این گزارش را در رویه‌ی سوم (مردم) امرداد شماره ۴۴۵ بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی ۴۴۵  از ‌‌دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۰ خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی هفته‌نامه امرداد شماره‌ی ۴۴۵

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30