لوگو امرداد
در آیین گهنبار ایاثرم‌گاه بیان شد:

باشندگی در آیین‌های خانه نرگس با کارت واکسن

 فرنشین انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران در آیین آفرینگان‌خوانی گهنبار چهره‌ی ایاثرم‌گاه، ابراز امیدواری کرد با انجام واکسیناسیون همکیشان، آیین‌ها در خانه نرگس با شمار محدود برگزار شود.

آیین آفرینگان‌خوانی چهارمین چهره گهنبار سال، گاه آفرینش گیاهان به نامگانه‌ی روانشادان بدون باشندگی همکیشان در خانه نرگس، ساختمان انجمن زرتشتیان تفت‌وتوابع مقیم تهران برگزار شد. پیش از آغاز آیین نیایش و اوستاخوانی گهنبار، رستم مزدیسنی، فرنشین انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، در سخنانی ابراز امیدواری کرد با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون، در آینده‌ای نزدیک بتوان آیین‌ها را با باشندگی همکیشان به گونه‌ی محدود برگزار کرد. وی از همکیشان درخواست کرد دو مرحله واکسیناسون را انجام دهند و کارت واکسیناسیون را دریافت کنند. چرا که اگر برآن باشد از سوی نهادهای زرتشتی آیینی برگزار شود بایستگی حضور در آیین‌ها داشتن کارت واکسیناسیون است. فرنشین انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران، در ادامه‌ی سخنانش با اشاره به سپاسداشت هر سال از پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری و شادباش به راه‌یافتگان به دانشگاه، از نودانشجویانی که به گونه‌ای هموند این انجمن هستند درخواست کرد مشخصات خود را به دبیرخانه‌ی انجمن بفرستند تا در برنامه‌ی آینده میزبان و سپاسدار موفقیت آنان باشند.
آیین آفرینگان‌خوانی گهنبار ، زامیاد روز و مهرماه در گاهشمار زرتشتی برابر با پنجشنبه 22 مهرماه ۱۴۰۰ خورشیدی از ساعت 17، با آوای نیایش موبد فرزاد لهراسبی آغاز شد. آیین گهنبار خانه نرگس از یک سال‌ونیم گذشته با فراگیری کووید-۱۹ تاکنون به شیوه‌ی مجازی برگزار شده است. پخش زنده آیین آفرینگان‌خوانی چهره‌ی ایاثرم‌گاه از درگاه اینستاگرام امرداد amordad.news همرسانی شد.

نام چهارمین چَهره‌ی گهنبار از واژه‌ی اوستایی آیاثریمه به چم (:معنی) آغاز سرمای زمستان گرفته شده است. چهره ایاثرم، برپایه‌ی گاهشمار زرتشتی از روز اشتاد ایزد تا انارام ایزد برگزار می‌شود. زمان برگزاری این چهره از گهنبار در سالنمای رسمی کشور برابر با ۲۰ تا ۲۴ مهرماه است. این گاه در باور زرتشتیان هنگامه‌ی آفرینش گیاهان و رُستنی‌ها از سوی پروردگار است. شاخه‌ای از گیاه همیشه سبز مانند مورد را به نماد رستنی‌ها و گیاهان در سفره‌ی گهنبار می‌گذارند.

گهنبار1 15

گهنبار 2

گهنبار 3 گهنبار 4

گهنبار 5

گهنبار 6

گهنبار 7

گهنبار 8

گهنبار 9

گهنبار 10

گهنبار 11

گهنبار 12

گهنبار 13

گهنبار 14

گهنبار 15

گهنبار 16

گهنبار 17

فرتورها از شهرام نمیرانیان است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. قابل توجه رییس، خزانه دار و بازرسان انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران یکسال دقیقا یک سال از دهش تبلت به نامگانه هماروانان میگذرد. این یکسال 6 چهره گهنبار نام هماروانان را در چند گروه اعلام کردید گفته ها حاکی از آن است که هر گروه از هماروانان در برگیرنده ی مبلغی چشمگیر از دهش هستند. بن پایه ی گهنبار دادودهش هست. همازوری همبستگی شادی افزایی است. بازسازی خانه نرگس هم با همیاری دهشمند به انجام رساندید. … خود بخوانید از این مجمل
    حال با واکسن اجباری قصد بازگشایی آیینها را دارید نرخ جدید به چه قیمت است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30