لوگو امرداد
با هماهنگی هيات اجرايی برگزار شد

گراميداشت اشتاد ايزد در آدريان بزرگ تهران

با هماهنگی هيات اجرايی آدريان بزرگ، آيين اشتاد ايزد و مهرماه در شمار محدود و با رعايت كامل شيوه‌‌نامه‌های بهداشتی به گونه‌ی نيمه‌مجازی برگزار شد.
پس از گذشت یک‌سال‌ونیم برگزار نشدن آیین‌ها در پی فراگیری کرونا، بامداد سه‌شنبه ۲۰ مهرماه 1400 خورشیدی اشتاد ایزد با اجرای برنامه‌های گوناگون و باشندگی شمار اندک همکیشان، گرامی داشته شد. گروهی از همکیشان نیز به شیوه‌ی مجازی هم بهره‌ی میزد مینوی بودند.
پیرو گزارش هیات‌اجرایی آدریان بزرگ تهران، روزهای اشتاد ایزد هر ماه، با باشندگی همكيشان در آدریان بزرگ تهران گرامی داشته می‌شد كه با توجه به همه‌گیری و پایداری بيماری كوويد 19، امكان باشندگی همكيشان از اسفندماه 1398 در محل آدريان بزرگ، امکان‌پذیر نبود و اين برنامه‌ها خودجوش از سوی همكيشان به شیوه‌ی مجازی برگزار می‌شد. با همه‌گيری طرح واكسيناسيون كوويد 19 و درخواست پيوسته‌ی همكيشان، با هماهنگی و نظارت هيات اجرايی آدريان بزرگ و بایستگی باشندگی محدود همكيشان، رعايت كامل شيوه‌نامه‌های بهداشتی و داشتن كارت واكسيناسيون، این آیین نيمه‌مجازی برپا شد. برنامه‌های اشتاد ایزد و مهرماه در بخش‌های گوناگون اجرا شد. نخست، نیایش همگانی و خواندن اوستای تندرستی از سوی شهين شيرمردی كه با هم‌نوايی باشندگان برگزار شد. سپس سپندینه واژ نیایش تندرستی به خواست تندرستی همه همكيشان و جهانيان، با آوای ژيلا غيبی به‌جا آورده شد. در ادامه و در فضای باز آدريان بزرگ، حرکات كششی، نرمشی و هوازی با آموزش حرکات اصلاحی از سوی مهری منوچهری و با همراهی باشندگان، اجرا شد. سپس در بخش همپرسگی اشتاد روز و مهرماه، آغازین روز گهنبار چهره اياثرم‌گاه، مهرانگیز ذهبی در سخنانی به چیستی «گهنبار و علل به وجود آمدن آن» پرداخت. همچنين همزمان با 20 مهرماه، روز بزرگداشت حافظ، ابياتی از ديوان اشعار حافظ برای باشندگان، از سوی بانو منوچهری خوانده شد. پايان بخش آیین، اجرای ترانه‌ای همراه نوای ساز اربونه با هنرنمایی شهين شيرمردی بود.
دادبه اورنگی؛ منشی و هموند هيات اجرايی، به نمايندگی از هيات اجرايی آدريان بزرگ در اين آیین باشنده و هميار بود. وی  با سپاسگزاری از همكيشانی که در برگزاری گرامیداشت اشتاد ايزد آدريان بزرگ کوشیدند به‌ويژه سپاسگزاری از مهری منوچهری و شيرين خوبچهر به شوند انجام هماهنگی، ابراز اميدواری کرد تا هيات اجرايی آدريان بزرگ بتواند در آينده نزديک، با روند كاهشی بيماری كويد 19 در تهران، فراگيری واكسيناسيون همكيشان و رعايت كامل شيوه‌نامه‌های بهداشتی، ميزبان همكيشان در مجموعه‌ی آدريان بزرگ باشد.

شایان یادآوری است، دادبه اورنگی، بهروز جمشیدیان مبارکه، فرزاد خدادادی شریف‌آباد، شهرام خسرویانی و رستم مهربانی هموندان هیات اجرایی آدریان بزرگ تهران (یوسف‌آباد) در همکاری با انجمن زرتشتیان تهران هستند.

 

1 15 2 15 3 14 4 16 5 16 6 13

فرتور رسیده است.

4090

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30