لوگو امرداد
با هماهنگی هيات‌اجرايی آدريان بزرگ تهران

گراميداشت اشتاد ايزد و آبان‌ماه در آدريان بزرگ تهران

با هماهنگی هيات اجرايی آدريان بزرگ تهران، آيين اشتاد ايزد و آبان‌ماه با باشندگی چند تن از همكيشان و رعايت شيوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

گرامیداشت اشتاد ایزد بامداد پنج‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه 1400 با نیایش همگانی و خواندن اوستای تندرستی با آوای مهرانگيز ذهبی و همنوايی باشندگان آغاز شد. سپس نیایش تندرستی برای همه همكيشان و جهانيان، به‌ويژه تندرستی پوراندخت استاد، يكی از هموندان و ياران روزهای اشتاد ايزد آدريان بزرگ، انجام شد. آماده‌سازی اسپند و بوی خوش پايان نيايش را نيز مهوش هرمزدياران بردوش داشت. در ادامه مهری منوچهری حرکات كششی و نرمشی را با همراهی باشندگان، به اجرا گذاشت. سپس همپرسگی با عنوان «تاريخ زرتشتيان پس از ساسانيان و تاثير كلام اوستا»، با سخنان مهرانگیز ذهبی، برگزار شد. در ادامه، در گردهمایی و همنشینی دوستانه‌، باشندگان از همه‌ی درگذشتگان ياری‌گر در آدريان بزرگ، هم ياد کردند و برای درگذشتگان آمرزش و آرامش روان، و برای خانواده‌ها و بازماندگانشان، تندرستی و ديرزيوی از اهورامزدا خواستار شدند. ادامه‌بخش اين برنامه، اجرای ترانه‌های محلی با خوانش شهين شيرمردی و همنوازی اربونه برای باشندگان بود. پايان‌بخش آیین گراميداشت اشتاد ايزد با بازی و سرگرمی‌های گروهی و پذيرايی مختصر باشندگان همراه شد. پیرو مصوبه انجمن زرتشتيان تهران، داشتن كارت واكسيناسيون از بایستگی‌های شرکت در این برنامه بود.

چند سالی‌ست که اشتاد ایزد هر ماه، با باشندگی همكيشان در آدریان بزرگ تهران گرامی داشته می‌شود. با پیش‌آمدن فراگیری و پایداری بيماری نوپدید كوويد 19، امکان باشندگی همكيشان از اسفندماه 1398در محل آدريان بزرگ، فراهم نشد و اين برنامه‌، خودجوش به کوشش همكيشان در ساختار مجازی برگزار ‌شد. سرانجام با توجه به درخواست پيوسته همكيشان و همه‌گيری طرح واكسيناسيون كويد 19، با هماهنگی و نظارت هيات اجرايی آدريان بزرگ، و بایستگی باشندگی شمار محدود همكيشان، رعايت كامل شيوه‌نامه‌های بهداشتی و داشتن كارت واكسيناسيون، اقدام به برپايی اين آیین در آدريان بزرگ تهران شده است.

1 4

2 4

3 4

4 3

5 5

6 3

7 3

8 2

9 3

10 2

11 2

12 2

13 3

14 4

15 2

16 2

17 2

18 1

19 2

فرتور رسیده است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با درود و احترام
    ضمن عرض شادباش برای بازگشایی دوباره فعالیتهای آدریان به ویژه برای بانوان،
    لطفا در صورت امکان پیش از برگزاری چنین مراسمی هم اطلاع رسانی بفرمایید تا امکان حضور سایرین هم فراهم باشد.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09