لوگو امرداد
در دیدار مقابل ستارگان فارس

جوانان زرتشتی یزد رقابتی نزدیک را واگذار کرد

تیم جوانان زرتشتی یزد در میان تشویق پرشور زرتشتیان والیبالیست شیراز به مصاف تیم ستارگان فارس رفت.

هفته چهارم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران جام «سردار دل‌ها» پنج‌شنبه 27 آبان ماه با پنج دیدار در شهرهای شیراز، اصفهان، ورامین، رفسنجان و تهران پیگیری شد. تیم جوانان زرتشتی یزد از ساعت 16  در سالن ابوالفتحی شیراز  به مصاف ستارگان فارس رفت. رقابتی که در آن آمنه خواجه‌ئیان به عنوان ناظر فنی، محبوبه زرنویس‌زاده ناظر داوری، معصومه اسماعیل‌زاده داور اول و پریسا سلطانی داور دوم این دیدار بودند. دیدار تیم جوانان زرتشتی یزد و ستارگان فارس یکی از رقابت‌های نزدیک و حساس هفته چهارم بود. از این جهت که تیم جوانان زرتشتی یزد با یک برد و سه امتیاز از سه دیدار قبلی خود به مصاف تیم‌ ستارگان فارس با دو برد و پنج امتیاز می‌رفت و در صورت برتری با نتایج 3 برصفر یا 3 بر یک می‌توانست با دو برد و شش امتیاز جای این تیم را در جدول رده‌بندی به خود ویژه کند.

ست نخست این دیدار بسیار دیدنی و نزدیک دنبال شد به گونه‌ای که دو تیم در امتیازات 7 ، 13، 18 و 22 با یکدیگر برابر بودند و حتا در امتیاز 18 بر 14 این تیم جوانان زرتشتی بود که از حریف خود پیشی گرفت و این امکان وجود داشت تا با حفظ همین فاصله امتیازی، ست نخست را به سود خود پایان دهد، اما نتیجه‌ی پایانی چیزی دیگری بود و در نزدیک‌ترین فاصله‌ی امتیازی ممکن تیم ستارگان فارس 25 بر 23 به برتری دست یافت.

ست دوم این دیدار در حالی آغاز شد که بازیکنان جوان و خوش آتیه‌ی جوانان زرتشتی که خود را لایق برتری در ست نخست می‌دانستند، در آغاز این ست کماکان در شوک واگذاری ست نخست بودند، به گونه‌ای که با امتیاز 9 بر یک از حریف خود عقب افتادند. ولی بازیکنان این تیم در ادامه‌ی این ست به خود آمدند و توانستند اختلاف امتیازی بوجود آمده را جبران کنند و با متوقف کردن حریف خود در امتیاز 13 خود را به فاصله‌ی یک امتیازی حریف برسانند و با برابری در امتیاز 17 امیدها را برای کسب پیروزی در این ست زنده کنند، ولی در ادامه‌ی بازی تجربه‌ی بازیکنان باتجربه‌ی تیم ستارگان فارس که از بازیکنان فصل قبل تیم‌های پیکان و ذوب آهن اصفهان بودند، منجر به برتری این تیم شد تا ست دوم نیز با امتیاز 25 بر 18 به سود ستارگان فارس خاتمه یابد.

در حالی که به نظر می‌رسید تیم ستارگان فارس از روحیه‌ای که بابت دو ست پیروزی به‌دست آورده است، ست سوم را نیز به سود خود خاتمه دهد. اما بازیکنان تیم جوانان زرتشتی، کادر توانمند و تماشاگرانش باور دیگری داشتند و ست سوم را با روحیه آغاز کردند و رقابتی پایاپای را به نمایش گذاشتند و تا امتیاز برابر 21 تعقیب و گریز در امتیازات ادامه داشت، تا اینکه تیم جوانان زرتشتی به کمینه مزد تلاش خود در این دیدار دست یافت و ست سوم را با برتری 25 بر 22 به سود خود خاتمه داد.

ست چهارم برای دو تیم قصه‌ای متفاوت داشت، تیم جوانان زرتشتی با روحیه‌ی حاصل از برد در ست سوم با اندیشه‌ی تداوم بازی خوب خود و برتری در ست چهارم و ستارگان فارس با اندیشه‌ی کشیده نشدن بازی به ست پنجم پای به میدان گذاشتند. بازی برابر دو تیم تا امتیاز 19 ادامه داشت و این ستارگان فارس بود که با کسب 4 امتیاز متوالی خود را به امتیاز 23 رساند و در حالی که بازی را تمام شده می‌دانست، این تیم جوانان زرتشتی بود که آخرین تلاش‌های خود را به کار گرفت و خود را به نزدیکی حریف و امتیاز 22 رساند تا کابوس واگذاری ست چهارم به سراغ تیم ستارگان فارس بیاید. اما تجربه‌ی بازیکنان ستاره فارس بازهم به کمکشان آمد تا بازی را با برتری 25 بر 22 به سود خود خاتمه دهند و در نتیجه جوانان زرتشتی بازی را با نتیجه 1 بر 3 به حریف خود واگذار کند. تیم جوانان زرتشتی علی‌رغم این باخت هم‌اکنون در رتبه هشتم جدول ده تیمی این رقابت ها قرار دارد. رتبه‌ای که به یقین تا پایان رقابت‌ها ارتقا خواهد یافت.

عالیه فتوحی سرمربی توانمند تیم جوانان زرتشتی یزد پس از پایان بازی در گفت‌وگو با خبرنگار امرداد گفت: «از عملکرد بازیکنان تیمم راضی نیستم، توانایی بازیکنانم خیلی خیلی بیشتر از آنچه بود که در زمین دیدیم. به نظرم امروز روز تیمم نبود. البته باید قبول کنیم بازیکنان تیم جوانان زرتشتی نخستین فصل است که بازی در سطح لیگ برتر را تجربه می‌کنند و بازی امروز را هم به خاطر همین تجربه‌ی کم واگذار کردند. میانگین سنی تیم ستارگان فارس 28 سال و بازیکنان ما 21 سال بود. بازیکنان تیمم خوب بازی می‌کنند، اما هنوز از ترس اسم لیگ برتر رهایی نیافته‌اند». وی در ادامه با تاکید براینکه بازی‌های زیادی باقی مانده است، ادامه داد: «راه زیادی مانده است و مطمئن هستم که این تیم حرف‌های بسیاری در آینده خواهد داشت و این آینده چندان دور نیست». وی در پایان سخنانش از همراهی و حمایت انجمن زرتشتیان شیراز و تشویق‌های تماشاگران زرتشتی شیرازی سپاسگزاری کرد.

بیست‌ویکمین دوره ی رقابت های والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران جام «سردار دل‌ها» از روز پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه با باشندگی 10 تیم آغاز شده است و تیم جوانان زرتشتی یزد در ادامه این رقابت‌ها، دوشنبه یکم آذرماه در سالن یگانگی یزد از تیم ذوب آهن اصفهان صدرنشین کنونی لیگ برتر میزبانی خواهد کرد. تیم ذوب‌آهن اصفهان با شش دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در این پیکارها است. این تیم هفت عنوان نایب‌قهرمانی و دو رتبه‌ی سومی در پرونده کاری خود در لیگ برتر دارد، این در حالی است که تیم جوانان زرتشتی یزد برای نخستین بار با شایستگی پا به این رقابت‌ها گذاشته است.

کاروان تیم جوانان زرتشتی یزد پس از پایان رقابت با یک دستگاه اتوبوس اختصاصی شیراز را به مقصد یزد ترک کرد تا پس از یک نوبت استراحت، تمرینات خود را از پسین آدینه از سربگیرد.

در پایان با کاروان 20 نفره‌ی تیم جوانان زرتشتی یزد در سفر به شیراز آشنا می‌شویم:

 

1 10
عطیه حاجی زاده، پیراهن شماره 1، قد 170 سانتی‌متر، زایش 1379 ، نقش لیبرو، یزد
2 10
مائده منتظری ، پیراهن شماره 2 ، قد 168 سانتی‌متر ، زایش 1377 ، نقش اسپوکر قدرتی، یزد
3 10
دریا سمیعی ، پیراهن شماره 3 ، قد 181 سانتی‌متر ، زایش 1375 ، نقش اسپوکر سرعتی، یزد
4 7
حمیده کریمی ، پیراهن شماره 4 ، قد 170 سانتی‌متر ، زایش 1378 ، نقش قطر پاسور ، یزد
5 10
فروزان شاطرآقایی ، پیراهن شماره 5 ، قد 182 سانتی متر ، زایش 1380، نقش دریافت کننده قدرتی، یزد
6 8
فاطمه امیری ، پیراهن شماره 6 ، قد 178 سانتی متر، زایش 1378، نقش قطر پاسور، یزد
7 8
محدثه محمدبیگی، پیراهن شماره 7، قد 184 سانتی متر، زایش 1381، نقش پاسور، قزوین
9 6
صاحبه سادات بنی فاطمی، پیراهن شماره 9، قد 178 سانتی متر ، زایش 1378، نقش اسپوکر قدرتی، یزد
11 5
زهرا صالحی، پیراهن شماره 11، قد 175 سانتی متر، زایش 1377، نقش اسپوکر قدرتی، قزوین
12 5
آیدا جمشیدی کلانتری، پیراهن شماره 12، قد 155 سانتی متر، زایش 1374، نقش لیبرو، یزد

 

13 6
زهرا اشرلو، پیراهن شماره 13، قد 174 سانتی متر، زایش 1378، نقش پاسور، قزوین
16 5
زهرا جباری، پیراهن شماره 16، قد 179 سانتی متر، زایش 1379، نقش اسپوکر سرعتی، شیراز
17 4
فاطمه سادات حسینی، پیراهن شماره 17، قد 185 سانتی متر، زایش 1381، نقش اسپوکر سرعتی، مشهد
18 3
فاطمه سادات حسینی، پیراهن شماره 18، قد 180 سانتی متر، زایش 1384، نقش پشت خط زن، یزد
عالیه فتوحی سرمربی
عالیه فتوحی، مدرک مربیگری بین المللی سطح یک، سرمربی
سیده سمیه امامی کمک مربی
سیده سمیه امامی، مدرک مربیگری بین المللی سطح یک، کمک مربی
آرزو امینیان کمک مربی
آرزو امینیان، مدرک مربیگری درجه یک، کمک مربی
آناهیتا نمیرانیان سرپرست
آناهیتا نمیرانیان، سرپرست
یسنا دمهری آنالیزور
یسنا دمهری ، نقش آنالیزور
فرشته فلفلی مدیر رسانه
فرشته فلفلی، نقش مدیر رسانه

بازی جوانان زرتشتی و ستارگان فارس2 بازی جوانان و ستارگان فارس1 فرتور تیم جوانان در کنار تماشاگران زرتشتی شیرازی

فرتورها از شهرام پوردهی زین‌آباد است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04