لوگو امرداد
از سوی بنیاد نیکوکاری زنجیره‌ی امید

یاد پروفسور مزدا، جراح نیکوکار زرتشتی گرامی داشته شد

آیین بزرگداشت پروفسور کیوان مزدا، جراح نیکوکار زرتشتی به کوشش بنیاد خیریه‌ی بین‌المللی زنجیره‌ی امید به پاس خدمات نیکوکارانه‌ی او در دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر اردشیر خورشیدیان، فرنشین(:رییس) انجمن موبدان تهران، دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس  و دکتر افشین نمیرانیان جانشینِ فرنشین انجمن زرتشتیان تهران به نمایندگی از هازمان(:جامعه) زرتشتیان در این برنامه باشنده بودند.

سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، دکتر سعیدرضا مهرپور، فوق تخصص ستون فقرات و از همکاران پروفسور مزدا و مریم مرعشی مدیرعامل بنیاد نیکوکاری زنجیره‌ی امید در این نشست پیرامون خدمات نیکوکارانه‌ی پروفسور کیوان مزدا سخنرانی کردند. همچنین پیام آرامش‌باد حسن قاضی‌زاده‌‌هاشمی وزیر بهداشت در بخشی از برنامه خوانده شد.

روانشاد پروفسور کیوان مزدا دانش‌آموخته‌ی پزشکی و جراحی ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات و در جهان به پدر ستون فقرات و کمر نامور بود. زنده‌یاد کیوان مزدا فرنشین بخش ارتوپدی کودکان «بیمارستان روبرت دوبره» پاریس و همچنین هموند سازمان پزشکان بدون مرز و بنیاد نیکوکاری «زنجیره امید فرانسه» بود.

وی از سال ۱۳۸۶ خورشیدی فعالیت خود را در بنیاد نیکوکاری زنجیره امید ایران در کشور زادگاهش آغاز کرد و هر سال ۴ بار برای معاینه و درمان رایگان کودکان ناتوان مالی و دارای بیماری‌های سخت و پیچیده به ایران سفر می‌کرد و در این سفرها سالی ۲ بار نیز با همراهی تیم جراحی خود عمل‌های جراحی را در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان نورافشار انجام می‌داد. وی در شهریور ۱۳۹۷ توانست ۲۸ کودک را با کمک تیم جراحی خود عمل کند. این سفر آخرین سفر وی به ایران بود.

روانشاد کیوان  مزدا زاده‌ی 31 امردادماه 1338 خورشیدی در آبادان، فرزند سیروس مزدا از زرتشتیان یزد و ژینت رنه فرانسوی تبار بود. وی از ۷ سالگی به همراه خانواده‌اش به فرانسه کوچ کرد. کیوان مزدا ۱۱ مهرماه ۱۳۹۷ خورشیدی و در سن 59 سالگی در پاریس بر اثر ایست قلبی درگذشت.

آیین نکوداشت این پزشک نیک‌اندیش دوشنبه 30 مهرماه 1397 خورشیدی، با باشندگی شماری از مسوولان علوم‌پزشکی، دانشجویان، بیماران جراحی شده به دست پروفسور مزدا و خانواده‌هایشان در سالن آمفی‌تیاتر ستاد مرکزی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار شد.

11

01

2

3

4

5

6

7

8

9

10

12

13

دکتر خورشیدیان فرنشین انجمن زرتشتیان تهران_دکتر اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس

14

همسر و دختر پروفسور کیوان مزدا

30

دکتر مریم مرعشی میدر عامل انجمن زنجیره امید

15

16

باران کوثری بازیگر

17

18

19

رخشان بنی اعتماد کارگردان

20

00

23

26

21

22

027

29

28

24

31

فرتور از زینب مهدوی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

9 پاسخ

  1. روان پروفسور مزدای ارجمند و بزرگوار (نابغه ی ارتوپدی جهان) شاد باد.بسیار علاقمند بودم در این آئین حضور داشته باشم ولی شوربختانه به دلیل عدم حضور در تهران موفق به حضور نشدم.

  2. روان پروفسور مزدای ارجمند و بزرگوار (نابغه ی ارتوپدی جهان) شاد باد.بسیار علاقمند بودم در این آئین حضور داشته باشم ولی شوربختانه به دلیل عدم حضور در تهران موفق به حضور نشدم.

  3. تنی زنده‌دل خفته در زیر گِل
    به از عالمی زنده‌ی مرده دل
    روانشان آرام

  4. تنی زنده‌دل خفته در زیر گِل
    به از عالمی زنده‌ی مرده دل
    روانشان آرام

  5. درود به روان پاک پروفسور مزدا وهمه نیکوکاران جامعه زرتشتی

  6. درود به روان پاک پروفسور مزدا وهمه نیکوکاران جامعه زرتشتی

  7. روحش شاد ویادش گرامی انسانی واقعی به معنی واقعی کلمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01