لوگو امرداد

اسرار امپراتوری پارس با نمایش آثاری از ایران

khomreدو اثر تاریخی از دوره‌ی ساسانی راهی نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» شدند.

احمد تجری،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، از معرفی دو اثر فرهنگی و تاریخی این استان در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کشور چین خبر داد.

تجری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از مهدهای تاریخ و تمدن در کشور و حتا جهان است، گفت: آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی موجود در این استان هر فردی را وادار به کرنش و تحسین در برابر فرهنگ و تاریخ این سرزمین پرافتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه دو اثر فرهنگی و تاریخی از موزه باستان‌شناسی گرگان برای معرفی در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کاخ‌موزه پکن در کشور چین به نمایش گذاشته شده‌اند، افزود: این کار با آرمان شناساندن (:معرفی) دیوار بزرگ گرگان، در اختیار موزه ملی ایران قرار گرفته است که در نمایشگاه پکن نمایش داده می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان با پافشاری بر اینکه این آثار دربردارنده‌ی یک آجر و یک خمره سفالی برجای‌مانده از دوره‌ی ساسانی است، یادآوری کرد: آثار یاد شده در کاوش‌های باستان‌شناسی دیوار بزرگ گرگان به‌دست‌آمده که بر اساس پروانه‌ی (:مجوز) وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و در فرآیند انتقال، به‌صورت امانی در دسترس موزه‌ی ملی ایران قرارگرفته است.

تجری ادامه داد: همکاری و برپایی نمایشگاه‌های مشترک داخلی و خارجی میان موزه‌ها از خویشکاری‌ها (:وظایف) و آرمان‌های بلند برای شناساندن تاریخ، تمدن و فرهنگ این سرزمین است که گام مهمی در گسترش فرهنگی و دوستی جوامع و رونق گردشگری پایدار به‌شمار می‌رود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06