لوگو امرداد
یادداشت فرامرز پوررستمی برای انتخابات گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران

آنهایی که آمدند و آنهایی که نیامدند

porrostamiهمکیشان گرامی ساکن تهران این روزها شاهد وقایعی بودند که در تاریخ یک‌صدوبیست ساله‌ی انجمن زرتشتیان تهران بی‌سابقه است. در این دوره شاهد بودیم که تعداد کسانی که داوطلب هموندی در هیات مدیره بودند، پس از چند بار فراخوان بازهم به تعداد کافی نرسید. تا سرانجام در مجمع همگانی اعلام تنفس کردیم و اگر این اعلام تنفس نیز سبب نمی‌شد که تعداد داوطلبان به اندازه کافی یعنی ۲۸ نفر و بیشتر از آن برسد، با وضع پیچیده‌ای روبه رو می‌شدیم و باید شاهد دوران فترت آن هم به مدت نامحدود می‌بودیم. اما خوشبختانه تعداد دیگری از همکیشان آمادگی خود را اعلام کردند و همچنین چند تن از اعضای فعلی هیات مدیره‌ی گردش ۴۴ که آنان نیز آمادگی خود را اعلام کردند و به این ترتیب، از این پیچ سخت و دشوار نیز توانستیم بگذریم و آن را پشت سر بگذاریم.
من به عنوان یک همکیش تهرانی و یک دارنده‌ی کارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران، هم از کسانی که عضو و هموند گردش ۴۴ بودند و بازهم داوطلبی خود را اعلام کردند، بسیار سپاسگزارم که برای سه سال دیگر آماده شدند تا در خدمت هم‌کیشان تهرانی خود باشند و به سهم خود شانه زیر بار مسوولیت‌های ناشی از باشندگی در انجمن بدهند.
همه می‌دانیم که کار در شرایط فعلی و در هنگامه‌ای که نزدیک به سه سال است با کرونا و پیامدهای آن درگیر هستیم، چقدر دشوار است. همچنین با ناشناخته‌هایی که پس از دوران کرونا با آن روبه‌رو خواهد شد. شرایط تازه‌ای که می‌دانیم در انتظارمان است؛ اما از چگونگی آن آگاهی چندانی نداریم.
از دیگر سو، تنی چند از کسانی که در گردش ۴۴ عضو بودند، نامشان در میان نامزدان گردش ۴۵ دیده نمی‌شود. من بر این باورم آنها همچنان شوق خدمت دارند، اما به دلایل شخصی شرایط آمدن و داوطلب شدن را ندارند. از این رو از آنان نیز بسیار سپاسگزارم که در گردش ۴۴ تلاش خود را برای بهبود کارهای انجمن تهران کردند. اما یک درخواست و انتظار نیز از آنان دارم. درخواستم این است که اگرچه در هیات مدیره نیستند، اما می‌توانند همچنان همکار گرانقدری برای اعضای هیات مدیره‌ی تازه باشند. به‌ویژه کسانی که بیش از یک دوره در انجمن بوده‌اند و در کمیسیون‌های تاثیرگذاری عضویت داشتند، یا رییس آن کمیسیون‌ها بودند.
این عده از همکیشان نازنین می‌توانند و باید راهنمای کسانی باشند که در گردش ۴۵ عضو کمیسیون‌ها می‌شوند. همکیشان گرامی، انتقال تجربه و انباشت تجربه یکی از رمزهای موفقیت در هر گردشی است. اگر کسانی که به تازگی و با رای شما به هیات مدیره انجمن راه می‌یابند، از راهنمایی‌ها و انتقال تجربه‌ها و هم‌پوشانی گردش‌های پیش برخوردار باشند، نیاز ندارند که راه رفته را دوباره بپیمایند و می‌توانند با کمک هموندان گردش ۴۴ و پیش از آن، راه را به جلو ادامه دهند و به این ترتیب هم در زمان و هم در انرژی صرفه جویی بسیاری می‌شود.
امیدوارم که هموندانی که به هر دلیل – و دلیلشان نیز از نظر من پذیرفتنی و محترم است – باز هم در کنار انجمن بمانند و دانش و تجربه خود را از کسانی که که تازه به جمع خدمتگزاران انجمن زرتشتیان تهران پیوسته‌اند، دریغ نکنند. امید که با وجود شرایط کرونا، با رعایت موارد بهداشتی، همگی شاهد برگزاری یک انتخابات شایسته‌ی نام انجمن ارجمند و دیرپای زرتشتیان تهران باشیم و پس از آن نیز بتوانیم با کمک با تجربه ها و آگاهان به مسایل و مشکلات، شاهد یک انجمن پربار و سودمند برای همکیشان تهرانی و همه‌ی زرتشتیان باشیم. ایدون باد! ایدون ترج باد!

تارنمای امرداد دیدگاه‌ها درباره انتخابات انجمن زرتشتیان تهران را در قالب یادداشت و در چهارچوب مقررات بازتاب می‌دهد. خوانندگان گرامی امرداد می‌توانند نوشته‌های خود را به واتس‌اپ امرداد 09395835384 بفرستند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. باید ریشه عدم مشارکت و دلسردی مردم را جستجو کرد ، متاسفانه ، اگر هم کسی بخواهد ریشه یابی کند با سانسور و حذف مواجه می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30