لوگو امرداد

شاه‌بهرام رستمی؛ هموند پیشین انجمن زرتشتیان کرمان درگذشت

رستمیشاه‌بهرام موبدخداداد رستمی، کنشگر پیشکسوت، هموند هیات‌مدیره‌ی شش گردش انجمن زرتشتیان کرمان، چشم از جهان هستی فروبست.

روانشاد شاه‌بهرام رستمی، بامداد زامیاد ایزد و دی‌ماه در گاهشمار زرتشتی برابر با  چهارشنبه 22 دی‌ماه خورشیدی 1400 خورشیدی در پی بیماری و ایست قلبی درگذشت. آیین خاکسپاری روز مانترسپند و دی‌ماه برابر با پنج‌شنبه 23 دی‌ماه از آتشکده در آرامگاه زرتشتیان کرمان برگزار می‌شود.
وی از هموندان فعال چندین دوره‌ی انجمن زرتشتیان کرمان بود. زمان ریاست روانشادان پرویز سروشیان (یک دوره)، دکتر مزدیسنی (یک دوره) دکتر پرویز وخشوری (دو دوره)، آزادمهر ایزدیار (یک دوره) و در دوره‌ی ریاست مهندس سیروس فروهری به عنوان معاون انجمن خدمات ارزنده‌ای را به جامعه‌ی زرتشتی کرمان ارایه کرده است. از خدمات ایشان بازپس‌گیری زمین وهمن امشاسپند، دخمه و آتشکده‌ی قناتغستان بوده است. برای احیای آب آرامگاه زرتشتیان خدمات بسیاری انجام داده و همچنین در برگزاری آیین گهنبارها می‌کوشیده و تا روزهای پایانی زندگانی به همراهی سیروس نیک‌بخش، فرنشین کنونی انجمن زرتشتیان کرمان و دیگر بزرگان در زنده‌گرداندن باغ هاشم‌آباد بم کوشیده است. هم دوره‌ای‌ها، بستگان و خویشان از آن روانشاد به نیکی یاد می‌کنند و او را معتمد هازمان زرتشتی می‌شناسند.
روانشاد شاه‌بهرام رستمی فرزند شادروانان بانو و موبد خداداد رستمی (شهمردان)، 12 آبان‌ماه 1312 در قناتغستان کرمان چشم به جهان گشود. سال ۱۳۳۰ دیپلم ریاضی را از دبیرستان ایرانشهر کرمان گرفت. ایشان از پیشکسوتان ورزش کرمان به شمار می‌رود. در چهار رشته ورزشی فوتبال، والیبال بسکتبال و تنیس روی میز فعالیت داشت و فوتبال روی چمن را حرفه‌ای‌تر از دیگر رشته‌ها دنبال می‌کرد. سال‌ها در تیم فوتبال بانک ملی و تیم جوانان کرمان فعالیت داشت. سال ۱۳۳۱ به استخدام بانک ملی درآمد و در بانک ملی در سمت‌ کارمند، رییس شعبه بازرس و رییس کل دایره اعتبارات استان مسوولیت پذیرفت. سال ۱۳۳۸ با مهین‌بانو دخت موبد اردشیر اُشیدری پیمان همسری بست. حاصل این ازدواج چهار فرزند به نام‌های داریوش، دادمهر، هما و دادفر رستمی هستند. فرزندان نیز شاهرخ غیبی، گلی بختیاری، سیما سروشیان و هلن همتی را به همسری برگزیدند. آن روانشاد دارای هشت نوه است.

«امرداد» درگذشت بهشتی‌روان شاه‌بهرام رستمی را به خانواده، آشنایان و نزدیکان آرامش‌باد گفته و آرزوی شکیبایی برای بازماندگان را دارد.

WhatsApp Image 2022 01 13 at 00.04.111
از سمت راست روانشاد سیروس فروهری رییس انجمن زرتشتیان کرمان، روانشاد شاه بهرام رستمی معاون انجمن زرتشتیان کرمان، دکتر موبد اردشیر خورشیدیان، موبد کوروش نیکنام و کوروش آذرگشاسبی
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. روانش شاد. مردی بسیار فرهیخته، خدمتگزار و مهربان بود. در دوره دبستان من، مدیر دبستان ایرانشهر بود و هیچگاه چهره دوست داشتنی و پرمهر او را فراموش نکردم. به خانواده روانشاد و به جامعه زرتشتیان کرمان تسلیت میگویم.

  2. درگذشت شاه بهرام رستمی بزرگ خاندان موبدان شهر کرمان را به همکیشان کرمانی آرامش باد می‌گویم. بی‌شک زندگانی پرخیر و پربرکت ایشان در خاطره زرتشتیان کرمان به نیکی به یادگار خواهد ماند. یاریگری، راستی و درستی ایشان زبانزد و الگویی برای همۀ ما بود. سالیان سال با عشقی مثال زدنی جامعه و جوانان را یاریگر و یک پشتوانه قوی برای همه خویشان و دوستان بود.
    آقای شاه‌بهرام برادر دستور رشید رستمی از موبدان بنام کرمان بود و همواره در زنده نگه داشتن و برپایی آیین‌های دینی همتی بلند داشت و صدای زیبای اوستاخوانی صبحگاهی او در ذهن همه ما نقش بسته و فراموش نشدنی است.
    یادش گرامی، راهش پررهرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04