لوگو امرداد
135 دقیقه رقابت دیدنی و جذاب

جوانان زرتشتی یزد تیم برتر در کسب امتیاز 20

در هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال بانوان ایران 1400، جوانان زرتشتی یزد در  135 دقیقه بازی دیدنی، رقابت نزدیک را به مهرسان تهران واگذار کرد.
هفته پانزدهم مرحله ی مقدماتی پیکارهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (پنج‌شنبه 23 دی‌ماه) با برگزاری 4 دیدار در شهرهای تهران، ورامین، کاشان و یزد پیگیری شد. دیدار پنجم و پایانی هفته پانزدهم (ریف – پیکان) فردا (آدینه 24 دی‌ماه) به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، دو تیمی که در هفته‌های پایانی حریفان تیم جوانان زرتشتی یزد هم خواهند بود. در حال حاضر تیم‌های سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، باریج‌اسانس کاشان و پیکان به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی هستند. در یکی از دیدارهای امروز تیم جوانان زرتشتی یزد در حالی در سالن یگانگی میزبان تیم مهرسان تهران بود که در صورت کسب پیروزی می‌توانست امیدهای خود برای صعود از مرحله‌ی مقدماتی را پررنگ کند، ولی اینگونه نشد. در این دیدار که 135 دقیقه به درازا انجامید، تیم مهرسان در ست‌های اول، دوم و چهارم امتیازات 28 بر 26، 25 بر 22 و 25 بر 23 را به نام خود ثبت کرد و تیم جوانان زرتشتی یزد هم تنها در ست سوم موفق به کسب برتری با امتیاز 25 بر 22 شد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که اگر رقابت‌های والیبال بانوان در لیگ برتر به جای امتیاز 25 در امتیاز 20 پایان می‌یافت، نه تنها تیم جوانان زرتشتی یزد 3 بر یک، پیروز بازی امروز بود، بلکه در دو بازی دیگر این رقابت‌ها از جمله بازی برگشت مقابل ستارگان فارس نیز پیروز میدان می‌شد و هم‌اکنون در میانه‌های جدول صعود خود را به دور بعد قطعی کرده بود. به هر جهت مهرسان تهران با کسب ششمین پیروزی خود در لیگ برتر به عنوان هفتمین تیم این رقابت‌ها سهمیه پلی‌آف گرفت. تیم ستارگان فارس هم موفق به کسب سهمیه پلی‌آف شد تا دو تیم ریف اصفهان و جوانان زرتشتی یزد نیز برای یک سهمیه باقیمانده‌ی دیگر تلاش کنند و تیم بانوان ورامین دیگر امیدی برای صعود به مرحله پلی‌آف نداشته باشد. در جریان این دیدار، تیم جوانان زرتشتی یزد در ست دوم اخطار تاخیر گرفت. ضمن این که زهرا فیض‌اله‌پور بازیکن شماره 7 مهرسان و فاطمه سادات حسینی با شماره 17 از تیم جوانان زرتشتی یزد در ست سوم کارت زرد گرفتند. فاطمه منظوری بازیکن شماره 2 مهرسان هم در ست چهارم کارت قرمز دریافت کرد. هاجر نجاتی‌زاده و شهناز برادران‌مهاجر نظارت فنی و داوری و نرگس افشین و لیلا ویسی هم داوری این پیکار را بردوش داشتند. تماشاگران باشنده در سالن و بینندگانی که این دیدار را از طریق تارنمای آپارات و صفحه‌های هوادار و باشگاه جوانان زرتشتی یزد به گونه برخط به تماشا نشسته بودند، بازی نزدیک و پرهیجانی را از دو تیم شاهد بودند. هیجان و زیبایی بازی به اندازه‌ای بود که بارها گزارشگر بازی را به وجد آورد و از آن به نیکی یاد کرد. عالیه فتوحی سرمربی تیم جوانان زرتشتی یزد در پایان بازی از عملکرد بازیکنانش راضی به نظر می‌رسید و بی‌تجربگی بازیکنانش را عامل اصلی شکست مقابل حریف می‌دانست. البته فشردگی پیکارها و فرصت اندک جهت ریکاوری بازیکنان را نیز بی‌تاثیر ندانست.
تیم جوانان زرتشتی یزد دوشنبه همین هفته در اصفهان مهمان تیم ذوب آهن این شهر بود، دیداری که با برتری 3 بر صفر صدرنشین لیگ برتر همراه شد و تیم جوانان زرتشتی در مقابل تیم قدرتمند اصفهان جهت ارایه‌ی یک بازی خوب و در حد انتظار فشار بسیار زیادی متحمل شد و در بازگشت به یزد، کمتر از 48 ساعت جهت ریکاوری و رفع خستگی بازیکنانش فرصت در اختیار داشت.
با نتایج کسب شده در هفته پانزدهم، تیم جوانان زرتشتی یزد جهت صعود از دور مقدماتی می بایست از سه دیدار باقیمانده کمینه دو بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و در سوی مقابل تیم ریف اصفهان تمامی دیدارهای خود از جمله دیدار رو در رو با تیم جوانان زرتشتی یزد را وگذار کند. البته پیروزی تیم جوانان زرتشتی یزد در دیدار مقابل مس رفسنجان و پیکان تهران بر روی کاغذ سخت و دور از دسترس به نظر می‌رسد اما نبایستی فراموش کرد، تیم جوان و خوش قد و بالای جوانان زرتشتی یزد در بسیاری از بازی ها شایسته‌ی پیروزی بوده است و تنها تجربه‌ی کم و استرس و عدم‌تمرکز در امتیازات پایانی موجب شکست این تیم بوده است، پس می‌توان امیدوار بود با تلاش بازیکنان و کادرفنی شایسته این تیم، درس‌گرفتن از شکست‌های گذشته و حمایت هواداران و اسپانسرهای تیم در بازی‌های پایانی با خلق شگفتی راه را برای صعود این تیم به جمع 8 تیم برتر هموار کرد.
** جدول لیگ برتر زنان در پایان هفته پانزدهم (مرحله مقدماتی) اینگونه است:
1. سایپا / 14 برد و 41 امتیاز
2. ذوب‌‌آهن اصفهان / 14 برد و 41 امتیاز
3. باریج اسانس کاشان / 12 برد و 38 امتیاز
4. پیکان / 9 برد و 27 امتیاز
5. مس رفسنجان / 7 برد و 22 امتیاز
6. ستارگان فارس / 6 برد و 18 امتیاز
7. مهرسان / 5 برد و 14 امتیاز
8. ریف اصفهان / 4 برد و 11 امتیاز
9. جوانان زرتشتی یزد / 2 برد و 7 امتیاز
10. بانوان ورامین / بدون برد و امتیاز
بیست‌ویکمین دوره ی پیکارهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» از روز پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه با حضور 10 تیم آغاز شده است و تیم های جوانان زرتشتی یزد، سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان، ستارگان فارس، مس رفسنجان، مهرسان، باریج اسانس کاشان، ریف اصفهان و هیات والیبال ورامین 10 تیم حاضر در این رقابت‌ها بوده اند، مرحله مقدماتی لیگ برتر زنان سال 1400 به صورت رفت و برگشت و یک هفته روزهای پنج‌شنبه و یک هفته روزهای دوشنبه و پنج‎شنبه برگزار شده است. در پایان رقابت های مقدماتی هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد و مراحل پلی‌آف لیگ برتر زنان سال 1400 تا تعیین جایگاه نهایی هشت صعود کننده ادامه خواهد داشت.
فرتورهایی از بازی امروز تیم های جوانان زرتشتی یزد و مهرسان تهران را به تماشا می‌نشینیم:

1 15

2 14

4 13

5 12

6 10

7 10

8 9

9 7

10 8

11 6

12 5

13 5

14 5

15 4

16 3فاصله گزاری در جایگاه تماشا چیان

17 3

18 3

19 3

20 3

فرتور از فیروزه منوچهری است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05