لوگو امرداد

آدینه‌؛ پایان نمایش کچل کفترباز به نویسندگی نسرین خنجری

3نمایش شاد و موزیکال کچل کفترباز به نویسندگی نسرین خنجری، هنرمند زرتشتی، واپسین روزهای اجرا را می‌گذراند.

 نسرین خنجری، نویسنده‌ی نمایشنامه‌ی کچل کفترباز از به پایان رسیدن زمان اجرای صحنه‌ای این نمایشنامه‌ی کودکانه در روز آدینه 28 تیرماه 1398 خورشیدی خبر داد و گفت: نمایش عروسکی «کچل کفتر باز» به کارگردانی آزاده انصاری از ۱۶ اردیبهشت در مرکز تولید تیاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفته و با استقبال خوب کودکان و بزرگسالان روبرو شده است. با هماهنگی سازمان زنان زرتشتی و همکاری خانه‌ی فرهنگ‌وهنر زرتشتیان گروهی از کودکان زرتشتی نیز به تماشای این نمایش نشستند.

این نویسنده‌ی جوان با برداشتی آزاد از افسانه‌ی قدیمی و با مشاوره و راهنمایی آزاده انصاری، کارگردان نمایش، نمایشنامه‌ی کچل کفترباز را نوشته است، وی در این باره گفت:  داستان کچل کفترباز از داستان‌های عامیانه‌ی آذری، برای نخستین بار صمد بهرنگی آن را بازنویسی کرده است. این داستان با در نظر گرفتن ویژگی‌های ادبیات کودک، متناسب با دایره‌ی واژگان آنان و دربر داشتن پیام به قالب نمایشنامه‌ی کودکان درآمده است. نمایشنامه‌ی کچل کفترباز به گونه‌ای نوشته شده است که از آغاز تا پایان پیامی را بازگو می‌کند. کودکان با تماشای این نمایش که آمیزه‌ای از اجرای بازیگران و تکنیک عروسکی است، درمی‌یابند که شادی بهتر از غم است و چگونه می‌توانند شادی را جایگزین غم کنند تا خود شادی‌آفرین باشند.

نسرین خنجری هنرمند جوان زرتشتی، کارشناس معماری و کارشناس ارشد کارگردانی نمایش، فارغ التحصیل از دانشکده‌ی سینما و تیاتر دانشگاه هنر تهران، بیشتر در زمینه‌ی نمایشنامه‌نویسی کودکان فعال است. از کارهای اجرا، نمایش و پژوهش نسرین خنجری می‌توان پژوهش تیاتر با عنوان تیاتر نزد زرتشتیان ایران پایان‌نامه‌ی برتر دانشکده‌ی صدا و سیما چاپ نشر افراز در مجموعه تیاتر ایران در گذر زمان،  نمایشنامه آرش از انتشارات نمایش برگزیده جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک سال ۹۱ در حوزه‌ی بزرگسالان، نویسنده و کارگردان نمایش عروسکی ماه پیشونی چنین بود…! با شرکت در جشنواره و برنده جایزه‌ی مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی از سیزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، چاپ انتشارات نمایش و نوروز هنر، 1389، برنده‌ی جایزه‌ی نمایشنامه‌نویسی برای نمایشنامه‌ی عروسکی “مهمان جامانده”، دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان، چاپ در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مجموعه‌ی نمایشنامه‌ی نوجوان امروز انتشارات کانون پرورش برگزیده در لیست کتاب‌های برتر لاک پشت پرنده، را برشمرد. نسرین خنجری هم اکنون با گروه نویسندگان تولید مجموعه‌ی انیمیشن ماهی بادکنکی همکاری می‌کند.

هموندی در گروه تیاتر “هومت” و هموند هیات برگزاری نخستین جشنواره سراسری تئاتر زرتشتیان، یزد، سال 1379، هموند هیات موسس، هموند افتخاری هیات‌مدیره و مسوول بخش هنرهای نمایشی، خانه‌ی فرهنگ و هنر، انجمن زرتشتیان تهران، 1389-1390،  خبرنگار مجموعه‌ی “تیاتر شهر” از سوی دوهفته‌ی نامه‌ی  فرهنگی اجتماعی امرداد در سال 1390، دیگر فعالیت‌های این هنرمند جوان است.

دوستداران هنر نمایش به ویژه نمایش موزیکال و شاد کودکان می‌توانند روزهای پایانی هفته به تماشای نمایش عروسکی کچل کفترباز با بازی و عروسک‌گردانی فرزین محدث، مینووش رحیمیان و مهرنوش شریعتی بروند.

این نمایش هر روز ساعت 19:30 در سالن گلستان مرکز تولید تیاتر و تیاتر عروسکی کانون پرورش فکری در پارک لاله برای همگان اجرا می‌شود. برای خرید اینترنتی بلیت می‌توانید به تارنمای تیوال به نشانی  www.tiwall.com مراجعه کنید. این نمایش تا آدینه 28 تیرماه ادامه دارد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30