لوگو امرداد

مجمع همگانی عادی انجمن زرتشتیان شیراز برگزار شد

زرتشتیان شیراز پسین پنج شنبه 20 تیرماه 1398 خورشیدی در پی آگهی چاپ شده در روزنامه و آگاهی‌رسانی پیشین انجمن زرتشتیان این شهر، در مجمع همگانی عادی سالانه‌ی انجمن زرتشتیان شیراز باشنده شدند.
در بخش نخست این مجمع، پس از توضیح خسرو قدس، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز درباره‌ی روند برگزاری مجمع و دستور جلسه‌ی آن، هیات رییسه‌ی مجمع از میان باشندگان داوطلب شدند که در پی آن رستم خسرویانی، رستم کاوسی زین‌آباد، پریسا بهروزی و کامبیز ایرجی در جایگاه پیش‌بینی شده جای گرفتند که از میان خود رستم خسرویانی را به عنوان فرنشین و پریسا بهروزی را به عنوان دبیر برگزیدند.  سپس خسرو قدس جانشین فرنشین انجمن گزارشی از عملکرد سال 1397 انجمن و همچنین هیات تولیت موقوفه‌های زرتشتیان شیراز ارایه داد. وی در آغاز سخن خود از باشندگان به شوند احساس مسوولیت اجتماعی و باشندگی پرشور در مجمع سپاسداری کرد. سپس به عمده‌ی اقدامات انجام شده‌ی انجمن در سال 97 اشاره کرد، از جمله برگزاری پرسه‌ی اورمزد و تیرماه و اورمزد و اسفندماه، برگزاری کلاس‌های تابستانی، برگزاری باشکوه هفتمین دوره‌ی جام قهرمانی بدمینتون زرتشتیان سراسر کشور، انجام تعمیرات ساختمان‌های یک و دو موقوفه، مرمت ضلع غربی آرامگاه، مهار دو درخت ضلع شرقی آدریان، برگزاری تمامی گاهنبارها، جشن‌ها و آیین‌ها، سپاسداری از خادمان آرامگاه‌های زرتشتیان همزمان با جشنواره‌ی فرهنگی پیرنارکی و … ؛ خسرو قدس در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به اینکه انتخابات هفدهمین گردش انجمن زرتشتیان شیراز در پیش است، ابراز امیدواری کرد زرتشتیان شیراز در تعیین هیات نظارت بر انتخابات، نامزد شدن جهت هموندی انجمن و باشندگی در انتخابات همچون همیشه همازوری مثال زدنی داشته باشند.
در ادامه، اردشیر ساسانی بازرس اصلی انجمن، افزون بر ارایه‌ی بیلان مالی سال 1397 خورشیدی که با تایید بیشینه‌ی (:اکثریت) باشندگان به تصویب رسید، ضمن سپاسداری از زحمات مینا کیانی و شهریار کاوسی زین‌آباد به عنوان کارمند و حسابدار انجمن، به سبب تجهیز اتاق‌های ضلع جنوبی و دیگر فعالیت‌های انجام شده، عملکرد انجمن را مثبت و قابل تقدیر ارزیابی کرد، در ادامه با توجه به اینکه تعیین هیات نظارت بر انتخابات گردش هفدهم انجمن نیز در دستور جلسه مجمع قرار داشت، از باشندگان خواسته شد جهت هموندی در این هیات نامزد شوند که در این راستا میترا جوانمرد، خدارحم اسفندیاریان، کیوان خسروی، آبتین مهریان شهریاری و بهنام خدادادی جعفرآباد داوطلب شدند. خدارحم اسفندیاریان که در دوره‌ی پیشین نیز هموند هیات نظارت بر انتخابات انجمن بود، با سخنانی از باشندگان خواست در مرحله‌ی نام نویسی و نامزد شدن برای انتخابات انجمن احساس مسوولیت کنند و همازور و همدل باشند و برای آنکه کمینه 22 نفر بایستی جهت انتخابات نامزد شوند، در این امر افراد واجد شرایط پیشقدم باشند.
در ادامه نیز شهرام پوردهی هموند هیات رییسه‌ی کنونی انجمن، بر بایستگی همازوری تک تک همکیشان در برگزاری انتخابات و همکاری نزدیک با هیات نظارت بر انتخابات تاکید کرد. سپس افلاتون سهرابی، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز در پاسخ به پرسش یکی از باشندگان، لازمه‌ی کاهش شمار هموندان انجمن را تغییر در اساسنامه عنوان کرد. ناهید فلفلی فرنشین کمیسیون دینی انجمن، با اعلام اینکه انتخابات کمیسیون دینی، آدینه 11 امردادماه برگزار خواهد شد، از علاقمندان به هموندی در این کمیسیون خواست، بیشینه تا 29 تیرماه به شیوا شهریارزاده مراجعه و نام‌نویسی کنند. وی در پایان سخنانش گفت: «بهتر است برای پیشگیری از تصمیم‌های احساسی و عجولانه ، انجمن و کمیسیون‌ها، موضوع‌های مختلف را که مورد بحث است، به طور کامل و از زاویه‌های مختلف شرح دهند تا همکیشان با آگاهی کامل و در نظر گرفتن محاسن و معایب، رای مثبت یا منفی خود را اعلام کنند». فلفلی اشاره‌ای نیز به برگزاری آیین سدره پوشی همگانی داشت که آدینه 28 تیرماه با پیوستن 9 نوجوان به جمه بسته‌کشتیان در تالار روانشاد یزدانی شیراز برگزار خواهد شد.
این مجمع ساعت ٢١ با پذیرایی شربت و شیرینی و امضای صورت‌جلسه از سوی باشندگان به پایان رسید.

 ارایه‌ی گزارشی از عملکرد انجمن در سال 97 توسط خسرو قدس نایب فرنشین انجمن

 ارایه‌ی گزارشی از عملکرد انجمن در سال 97 توسط خسرو قدس نایب فرنشین انجمن

 اردشیر ساسانی بازرس انجمن

 اردشیر ساسانی بازرس انجمن

03

04

05

06

  هیات رییس مجمع در کنار جانشین فرنشین و بازرس انجمن

  هیات رییس مجمع در کنار جانشین فرنشین و بازرس انجمن

شهرام پوردهی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان شیراز

شهرام پوردهی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان شیراز

09

 امضای صورتجلسه مجمع توسط باشندگان

 امضای صورتجلسه مجمع توسط باشندگان

011

ناهید فلفلی فرنشین کمیسیون دینی انجمن

012

013

فرتور از مهتاب گشتاسبی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25