زرتشتیان شیراز تیر و بادهای خود را به باد سپردند

زرتشتیان شیراز دستبندهای «تیر و باد» خود را به باد سپردند.
زرتشتیان دستبند تیر و باد را که از هفت نخ رنگی بافته می‌شود، همزمان با جشن تیرگان به روز تیر ایزد از ماه تیر در گاهشمار زرتشتی بر دستان خود می‌بندند و به مدت ده روز آن را با خود به همراه دارند. تا این‌که در روز باد ایزد که برابر است با ۱۹ تیرماه خورشیدی آن را باز می‌کنند و به باد یا به آب روان می‌سپارند. زرتشتیان شیراز این آیین را همه ساله انجام می‌دهند. امسال نیز در محل کوهپایه‌ی شیراز گردهم آمدند.

 

فرتور از شهرام پوردهی است.

0256

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *