لوگو امرداد
به بهانه‌ی جشن تیرگان:

همایش آب؛ محور همبستگی برگزار شد

سلسله نشست‌های آب، صلح و مهرورزی به بهانه‌ی جشن تیرگان با باشندگی ‌(:حضور) شماری از کنشگران حوزه‌ی آب و  زیست‌بوم استان اصفهان به دعوت سمن‌های مردم‌نهاد استان یزد 13 و 14 تیرماه 1398 خورشیدی، در زمینه‌های گوناگون با موضوع «آب، محور همبستگی» برگزار شد.

در این نشست نماینده‌های سمن‌ها ، دانشگاه‌ها و شورای اسلامی شهر یزد و اصفهان با بیان واقعیت‌های شرایط آبی و بایدها و نیازها با پافشاری بر نگاهداشت همبستگی ملی، پیوستگی پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دیگر اشتراک‌های میان دو استان یزد و اصفهان را نیازمندکوشش همگانی و آگاهی دادن به مردم دانستند.

حشمت انتخابی، دبیر شورای هماهنگی سمن‌های زیست‌محیطی استان اصفهان، دلیل بنیادین دشواری‌های پیش آمده را نبود آگاهی کافی مدیریتی و آگاهی‌نداشتن مردم از شرایط موجود و یکی از بایستگی‌ها را کوشش سمن‌ها برای آگاه‌سازی و بیان واقعیت‌ها به همگان، مسوولان و تصمیم‌گیرندگان دانست.

سیدحسین دُرجوش، دبیر اجرایی و طراح این پویش از داشته‌های فرهنگی و باورمندی آب در گستره‌ی نفوذ فرهنگی ایران مانند جشن تیرگان یاد کرد و گفت: از هزاره‌های دور و با ریزبینی به همه‌ی جنبه‌های آب توجه داشته‌اند. برای نمونه گزینش رنگ سپید پوشش کسانی که در زمینه‌ی قنات، آب و آب‌آوری فعالیت می‌کنند افزون‌بر نگاهداشت پاکی و پاکیزگی نشان از رنگ صلح و تاثیرات روانشناختی این رنگ بر افراد دارد.

در پایان این نشست بیانیه‌ای در سه بند تنظیم و ارایه شد که در دنباله می‌خوانید.

به نام آفریدگار آب و آفتاب

«در پی بازدید فعالان محیط زیست استان یزد از شرق اصفهان و پایاب زاینده‌رود در اردیبهشت سال گذشته، جمعی از فعالان حوزه آب و محیط زیست استان اصفهان در تاریخ سیزدهم و چهاردهم تیرماه 1398 پس از بازدید از آثار تاریخی و سازه‌های آبی شهر جهانی یزد، طی میزگردی در فضای دوستانه به صدور بیانیه‌ای حول محورهای مشترک به شرح زیر به توافق رسیدند:

1. آب به عنوان محور همبستگی ملی و همدلی بین تمامی ذی‌نفعان فارغ از مرزهای سیاسی دیده شود و مشارکت همگانی برای حفظ پایداری آن جلب شود.

2. تاکید بر آرای مشترک در زمینه مدیریت منابع و مصارف آب و حفاظت کمی و کیفی آن و پرهیز جدی از دامن زدن به اختلاف نظرهایی که بر مبنای اطلاعات مبهم و بعضا نادرست در بین برخی از مردم و حتی مسئولان وجود دارد.

3.  تاکید بر همبستگی و حفظ باب گفت‌وگو بین مردم و به‌ویژه فعالان حوزه آب و محیط زیست دو استان برای حل معضلات محیط زیستی مشترک به ویژه احیای زاینده‌رود به عنوان یگانه رودخانه‌ی دائمی فلات مرکزی ایران و تالاب بین‌المللی گاوخونی».

فعالان حوزه‌ی آب و محیط زیست استان یزد و اصفهان

 

 

 

همایش آب؛ محور همبستگی برگزار شد

همایش آب؛ محور همبستگی برگزار شد

2

3

4

5

6

7

8

9

 

از راست: سیدحسین دُرجو، دبیر اجرایی پویش آب محور همبستگی

از راست: سیدحسین دُرجو، دبیر اجرایی پویش آب محور همبستگی

11

12

13

14

15

16

فرتور از معین محمدی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04