لوگو امرداد

جشن تیرگان از سوی انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی برگزار شد

جشن تیرگان و یادبود جانفشانی آرش کمانگیر پنجشنبه 13 تیرماه از سوی انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی با همکاری خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی، جامعه‌ی پیشاهنگی استان تهران، انتشارات زرین‌مهر و بنیاد فرهود برگزار شد.

پروفسور داریوش فرهود، هموند (:عضو) ارشد هیات مدیره‌ی انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی در آغاز برنامه با خوش‌آمدگویی به باشندگان (:حاضران) با اشاره به ویژگی بخشندگی و مهربانی پروردگار یگانه، از «مهربانی» با عنوان نیاز بایسته‌ی هازمان (:جامعه) امروز یاد کرد و سربلندی ایران فرهنگی را در گرو مهربانی ایرانیان و باورمندان به فرهنگ ایران دانست.

کیوان سالمی پژوهش‌گر تاریخ و مدیر انتشارات زرین‌مهر  نیز با ارایه‌ی جستار (:مقاله‌ای) علمی-پژوهشی، زاویه‌های گوناگون تیرگان از جمله موضوع «آب در ایران فرهنگی»، «تیشتر»در فرهنگ اساتیری ایران و استوره‌ی «آرش» و دستبند «تیروباد» را برای باشندگان برشمرد.

پروفسور سید حسن امین، فرنشین (:رییس) هیات مدیره‌ی انجمن هم‌اندیشان و سراینده‌ی «شاهنامه امین» نیز در این نشست با خوانش چکامه‌ی «آرش» از سروده ای خود، به بایستگی همگرایی و هم‌افزایی و پرهیز کنشگران فرهنگی از جدایی‌افکنی و چندپارگی پافشاری کرد و ایران امروز را نیازمند کوششی همگانی برای بهبود دانست.

اجرای نقالی و شعرخوانی از سوی فرزانه زمانی، نونهال هنرمند، اجرای گروه موسیقی همسرایان امید به سرپرستی استاد قاسمی با اجرای چند قطعه موسیقی ارزشمند و اجرا و آموزش چند تکنیک یوگای خنده از سوی استاد امیر پرورش، مدرس بین‌المللی یوگای خنده و گروه مربیان همراهش شور و شوقی چشمگیر به باشندگان در آیین جشن تیرگان داد.

فرشید خدادادیان مدیرعامل انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی، با ارج‌نهادن و سپاسگزاری ویژه از میهمانان که دامنه‌ی حضورشان پس از تکمیل ظرفیت تالار به ورودی و حتا محوطه‌ی پارک ورشو رسیده بود گفت: در شرایط و زمانه‌ای که ما به سر می‌بریم، پرداختن به جشن‌ها و آیین‌های ملی بایستگی بیشتری دارد و من و همکارانم در انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی و کارگروه اجرایی جشن تیرگان با چنین انگیزه‌ای، برآیند چند ماه برنامه‌ریزی خود را در این نشست باشکوه نتیجه‌بخش یافتیم.

در پایان همایش جشن تیرگان با پیشکش سپاسنامه و هدیه از سخنرانان و هنرمندان مراسم سپاسگزاری شد.

جشن تیرگان از جشن‌های کهن ایرانیان است که با برابری تیرایزد روز با ماه ‌تیر ( 13 تیرماه در گاهشمار زرتشتی و دهم تیرماه در گاهشمار رسمی کشور)، به یاد جانفشانی آرش و حماسه‌ی بزرگ وی در پاسداری از مرزهای ایران‌زمین برگزار می‌شود.

جشن تیرگان از سوی انجمن هم‌اندیشان فرهنگی برگزار شد

 

جشن تیرگان از سوی انجمن هم‌اندیشان فرهنگی برگزار شد

اجرای گروه موسیقی همسرایان امید به سرپرستی استاد قاسمی

اجرای گروه موسیقی همسرایان امید به سرپرستی استاد قاسمی 

فرزانه زمانی، نونهال هنرمند

فرزانه زمانی، نونهال هنرمند 

5

6

کیوان سالمی پژوهش‌گر تاریخ و مدیر انتشارات زرین‌مهر

کیوان سالمی پژوهش‌گر تاریخ و مدیر انتشارات زرین‌مهر  

8

پروفسور داریوش فرهود، هموند  ارشد هیات مدیره‌ی انجمن هم‌اندیشان ایران‌فرهنگی

پروفسور داریوش فرهود، هموند ارشد هیات مدیره‌ی انجمن هم‌اندیشان ایران‌فرهنگی

 اجرای گروهی یوگای خنده به سرپرستی استاد امیر پرورش

 اجرای گروهی یوگای خنده به سرپرستی استاد امیر پرورش

فرتور رسیده است.

0256

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01