فروزان آتش سده در اهواز

زرتشتیان اهواز نیز به مانند دیگر شهرهای زرتشتی‌نشین، با افروختن آتش در روز مهر ایزد و بهمن‌ماه کهن آیین سده را جشن گرفتند.

آتش‌افروزی‌ جشن سده شامگاه با رعایت شیوه‌نامه‌ی بهداشتی در فضای باز همایشگاه فرهنگی دینی کیانپارس برگزار شد. شعله‌های آتش سده یکشنبه 10 بهمن‌ماه 1400 خورشیدی آرام آرام سر به آسمان ‌کشید و همه با دستان برافراشته و نیایش تندرستی، دوری از گزند بیماری را برای جهانیان آرزو کردند.
جشن‌ها با آرمان همبستگی و همازوری مردم و شادی در میان آن‌ها برگزار می‌شوند. سَده نام یکی از جشن‌های باستانی است. جشن سده از دیرباز برای رویارویی با تاریکی و سرما در روز دهم بهمن‌ماه (صدمین روز زمستان بزرگ دوران باستان) برپا می‌شد.

فرتـور رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *