برگزاری جشن نیاکانی سده در سیدنی استرالیا

زرتشتیان ساکن سیدنی استرالیا، با برپایی آتش سده، این آیین نیاکانی را گرامی داشتند.
جشن سده با گردهم‌آمدن گروه پرشماری از هموندان در روز ۹ بهمن ‌ماه۱۴۰۰ خورشیدی برابر با ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی در «در مهر» سیدنی برگزار شد. برنامه با مجری‌گری نازنین خورشیدیان از ساعت 18 آغاز شد و پس از آن نسیم سهرابی در مورد اهمیت همازوری جامعه زرتشتی و انتقال سنت‌ها به نسل آینده سخنرانی کرد. پس از آن گروه سرود کودکان باران بهمردی، بهار بهمردی، هستی طهمورث زاده، دانیال رشیدی و آوا رشیدی شعری را در مورد جشن سده سرودند.
سپس در زمان غروب آفتاب ساعت 19:30 آتش جشن‌ سده هم زمان با اوستاخوانی موبد داریان شاهلوری روشن گردید. امید که آتش جشن سده گرمابخش زندگی مردم‌جهان باشد.
پس از برافروختن آتش زیبای سده با دست در دست دادن دور آتش، همه همازوری خواندیم. ادامه‌ی جشن به دست‌افشانی و شام و گپ و گفت سپری شد.

 

فرتور ار نازنین خورشیدیان است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *