لوگو امرداد
25 بهمن‌ماه برگزار می‌شود

سخنرانی موبدیار پریا ماوندی پیرامون نسخ خطی اوستا

WhatsApp Image 2022 02 13 at 21.09.07سخنرانی مشترک موبدیار پریا ماوندی و دکتر علی شهیدی در نخستین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند پیرامون نسخ خطی اوستا، 25 بهمن‌ماه، برخط برگزار می‌شود.

موبدیار پریا ماوندی، دانشجوی دکترای فرهنگ و زبان‌های باستانی در کاری مشترک با دکتر علی شهیدی، هموند هیات علمی گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی و ایران‌شناسی دانشگاه تهران با مقاله‌ای زیر عنوان نسخه‌های خطی اوستایی هند; ویژگی‌ها و شاخص‌ها “Indian Avestan manuscripts; characteristics and indicators” در نخستین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند حضور دارد.

زمان ارایه‌ی این مقاله دوشنبه، بیست و پنجم بهمن ماه 1400 خورشیدی (۱۴ فوریه) ساعت ۱۴:۴۵ تا ۱۵ به وقت ایران است.

همایش از لینک زیر قابل مشاهده است:
Conference Link:
https://zoom.us/j/6092975717?pwd=a1BXcWIzNnJjOFMwQ2lsQWlCd3o0UT09
assword: 123456

در این همایش دکتر کتایون نمیرانیان و دکتر فرانک نمیرانیان نیز با مقاله‌ای با عنوان معرفی موسسه‌ی شرق‌شناسی کاما و نسخه‌های اوستا و پهلوی آن در بمبئی “Introduce to the Oriental Instotute of Kama and its Avesta and Pahlavi’s Prescriptions in Mumbai” به سخنرانی پرداختند.

نخستین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند: نسخ خطی، ظرفیت‌ها و چالش‌ها، با همکاری معاونت پژوهش ومنابع دیجیتال سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران، بنیاد سعدی، دانشگاه تهران و موسسه پژوهشی میراث مکتوب در حال برگزاری است. این همایش دو روزه با یادآوری میراث فرهنگی و گنجینه ارزشمند ایران زمین، کار خود را از یکشنبه 24 بهمن‌ماه به گونه‌ی مجازی آغاز کرده است. از میان مقالات رسیده به دبیرخانه همایش، چهل مقاله تایید شد که از این میان، ۲۵ مقاله برای ارایه  در این رویداد تخصصی پذیرفته شده است.

برنامه کامل نشست‌ها 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09