لوگو امرداد

سخن موبدیار پریا ماوندی پیرامون دهم مهرماه خجسته جشن مهرگان

جشن مهرگان؛ فروغ مهرورزی به آیین نیاکانی، نماد دادخواهی و پیروزی داد، بر همه‌ی ایرانیان، خردورزان و فرهنگ‌دوستان به شادی باد.

کهن آیین مهرگان؛ همایون باد                    مهر و پیمان نیاکان به یاد باد

جشن مهرگان همچون دیگر آیین‌های زرتشتیان از پیشینه‌های (:فلسفه) دینی، استوره‌ای و طبیعی برخوردار است. این آیین در روز مهر ایزد از ماه مهر در گاهشمار زرتشتی برابر با دهم مهرماه در گاهشمار رسمی کشور برگزار می‌شود. موبدیار پریا ماوندی، دانشجوی دکترای فرهنگ و زبان‌های ایران باستان در سخنانی با شادباش خجسته جشن مهرگان و آرزوی دیرزیوی و تندرستی برای جهانیان، به جنبه‌های گوناگون جشن مهرگان، این یادگار از آیین‌های ایران باستان، پرداخته است:

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. درود برشما
    فرخنده باد مهرگان بسیار آموزنده و زیبا بود ای کاش این بانو خوش زبان مطالب دیگری از فرهنگ ژرف ایرانی از خود بجای می گذاشتند

  2. درود بر بانو موبديار پريا ماوندي،
    آهنگ و رنگ صداي شما بسيار دلنشين و جذاب است و شايسته تر اينكه مطالب شما مروري بر آيين كهن ايرانيان و زنده نگه داشتن مراسم ايرانيان است كه زرتشتيان، آنها را تاكنون پاس داشته اند. جامعه خوشنام زرتشتي به وجود شما بانوي موبديار، دلگرم و دلخوش است و افتخار ميكند.
    زحمات آموزش شاهنامه خواني و نقالي به نونهالان و نوجوانان زرتشتي هم از ساليان دور بر دوش شما بوده است و به همت شما پابرجاست. سپاس از شما
    تندرستي و ديرزيوي شما را از اهورامزدا خواستارم.

  3. درودتان باد مهربانوی مهرآئین

    زلال اندیشه ی اهورایی تان هموراره جاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09