لوگو امرداد

نصب سردیس ارباب رستم گیو و همسرش در میدانگاه رستم باغ

ارباب گیوسردیس نیک‌اندیشان ارباب رستم گیو و مروارید خانم گیو، همسر ایشان، در میدانگاه مجموعه مسکونی رستم باغ تهرانپارس نصب می‌شود.

زندگی ارزنده‌ی ارباب رستم گیو، نیک‌اندیش دهشمند زرتشتی، سرشار از کار و کوشش برای آسایش و رفاه دیگران بود و آثار نیک بسیاری که از روانشاد ارباب گیو بنیاد گرفته گواه این حقیقت است. ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی، اجتماعی و مسکونی رستم باغ در تهرانپارس دربردارنده‌ی آدریان (معبد)، کتابخانه، تالار گردهمایی برای برگزاری آیین‌های دینی و بیش از 90 دستگاه ساختمان برای بهره‌وری خانواده‌های زرتشتی یکی از دوراندیشی‌ها و دهش‌های نیک‌اندیشانه‌ی ارباب رستم گیو است.

تولیت بنیاد موقوفه گیو برآن است به پاس ارج نهادن به جایگاه والای نیک‌اندیشان ارباب رستم گیو بنیان‌گذار مجموعه مسکونی رستم‌باغ و همسر ایشان مروارید خانم گیو (امانت)، نصب یادمانی از سردیس (نیم‌تنه‌) آن روانشادان را در میدانگاه رستم‌باغ اجرا کند. همایون پشوتنی‌زاده، هموند تولیت بنیاد موقوفه‌ی گیو که پیشنهاد کار از وی است و روند اجرا را پیگیری می‌کند با اعلام این خبر از همکیشان هنرمند پیکرتراش (مجسمه‌ساز) دعوت کرده است تا با ارائه‌ی طرح در این فراخوان مشارکت کنند.

هنرمندان همکیش تا دو هفته پس از تاریخ انتشار آگهی می‌توانند برای دریافت آگاهی بیشتر و هماهنگی با جمشید هرمزدیاری به شماره 09123485828 تماس بگیرند.

با نصب پلاک بر پایه‌ی سردیس، شناسه‌ای از تاریخچه‌ی ساخت مجموعه‌ی رستم‌باغ ،  تاریخ زادروز و درگذشت ارباب رستم گیو و بانو مروارید گیو و کارهای نیک و دهش‌های ارباب رستم گیو و همسر ایشان در ایران و یا خارج از کشور برای آیندگان به یادگار می‌ماند. در این راستا درخواست می‌شود، کسانی که آگاهی‌هایی در زمینه‌ی هر یک از موارد شناسه به ویژه درباره‌ی تاریخ دقیق (روز، ماه و سال) زادروز و درگذشت ارباب رستم گیو و ساخت مجموعه رستم‌باغ در اختیار دارند، با شماره‌ی یاد شده (09123485828) جمشید هرمزدیاری، در میان بگذارند.

میدانگاه مجموعه رستم باغ

رستم باغ دهش ارباب رستم گیو

۴ بیت زیر برروی سردر «رستم‌باغ» نوشته شده است.

به یزدان هر آن کس که شد ناسپاس

به دِلش اندر آید ز هر سو هراس

***

بیا تا جهان را به بد نسپریم

بکوشش همه دست نیکی بریم

***

نباشد همی نیک و بد پایدار

همان به که نیکی بود یادگار

***

همان گنج و دینار و کاخ بلند

نخواهد بدن مر تو را سودمند

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-08