لوگو امرداد

گذرگاه زیارتگاه نارستانه آماده بهره‌برداری شد

انجمن زرتشتیان مریم‌آباد در آستانه‌ی فرا رسیدن هنگامه‌ی نیایش همگانی در پیرانگاه نارستانه، راه دسترسی و پارکینگ این مکان سپندینه را بازسازی کرد.

پارکینگ و گذرراه دسترسی به پیرانگاه نارستانه آماده‌ی بهره‌برداری همکیشان شد. رویین‌تن کیخسروزاده، مهندس ناظر و دست‌اندرکار بازسازی راه پیرنارستانه، با اعلام این خبر به امرداد گفت: جاده پیرنارستانه بر اثر سیلاب‌های بهاری تخریب شده بود و دسترسی به پیرانگاه امکان‌ نداشت. بازسازی راه و تعریض گذرگاه با همکاری و اجرای اداره‌ی راه و شهرسازی استان یزد و بکارگیری ترابرهای سنگین راهسازی، بدون دریافت هرگونه دستمزد و پاداش انجام شد و آماده‌ی بهره‌برداری همکیشان است.

نارستانه نام نیایشگاهی در سی کیلومتری شرق یزد است.این نیایشگاه در داخل دره‌ای کم عمق جای دارد که سه طرف آن را کوه‌هایی کم ارتفاع در بر گرفته است. تا مدتی پیش زیارت‌کنندگان برای رسیدن به نیایشگاه بایستی قسمتی از راه را در لابلای کوه‌ها پیاده بالا می‌رفتند. ولی اکنون این مسیر بهسازی شده است.

زرتشتیان از روز سپندارمذ تا روز آذر ایزد و تیرماه در گاهشمار زرتشتی برابر با دوم تا ششم تیرماه خورشیدی برای نیایش و با هم بودن به این محل سپند می‌روند. پنج روز با به جا آوردن نیایش، اهورامزدا را ستایش و به روان و فروهر جانسپاران راه میهن و ارزش‌های نیکِ انسانی درود می‌فرستند.

سرپرستی و نگهداری پیرنارستانه به عهده‌ی انجمن زرتشتیان مریم‌آباد یزد است.

1

2

3

4

5

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

فرتور رسیده است.

0256

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09