لوگو امرداد
آشنایی با نماینده‌ی دانش‌آموزان زرتشتی

باشندگی آتریا رادی در نشست مجلس دانش‌آموزی

آتریا6نخستین نشست هم‌اندیشی یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان یزد با باشندگی هموندان هیات‌رییسه‌ و آتریا رادی، نماینده‌ی دانش‌آموزان زرتشتی برگزار شد.

نخستین نشست یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزان دختر و پسر استان یزد یکشنبه هشتم اسفندماه 1400 خورشیدی برگزار شد. آتریا رادی، نماینده‌ی دانش‌آموزان زرتشتی ایران، هموند هیات‌رییسه‌ی مجلس دانش‌آموزی با بیان این خبر گفت: نشست هیات‌رییسه مجلس یازدهم در دفتر رییس سازمان دانش‌آموزی استان یزد برگزار شد. برگزاری این نشست در راستای تبادل نظر و تقسیم کار انجام گرفت.

آتریا رادی نماینده‌ی منتخب دانش‌آموزان زرتشتی درباره‌ی انگیزه‌ و هدف از پذیرفتن این مسوولیت گفت: هدف از نامزد شدن در این انتخابات، بررسی مشکلات جامعه دانش‌آموزان زرتشتی و بازتاب آن به مسوولان و کمک به افزایش سطح علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و… با ایجاد امکانات و بسترسازی مناسب است.

مجلس دانش‌آموزی، 23 اسفندماه 1380 پایه‌گذاری شده و 10 دوره‌ی دانش‌آموزی را پشت سر گذاشته است. آتریا رادی درباره‌ی اهداف شکل‌گیری این نهاد مشورتی افزود: گفت‌وگو و بررسی پیرامون مسایل و مشکلات جامعه‌ی دانش‌آموزی ایران از اهداف این مجلس است. نمایندگان راهکارها و پیشنهادهای خود را به مسوولان اعلام می‌کنند و در برابرِ انتظارات خود، پاسخ را از مسوولان جویا می‌شوند چرا که در هر نشست بلند‌پایگان کشوری و مسوولان آموزش‌وپرورش حضور دارند. این مجلس از ۱۵۰ نماینده‌ی دانش‌آموز (۷۵ پسر و ۷۵ دختر) شکل می‌گیرد که در این میان ۴ نماینده از اقلیت‌های مذهبی ایران، دو نماینده از مدارس ایرانی خارج از کشور و دو نماینده از میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این مجلس حضور دارند. هر دوره مجلس دانش‌آموزی به مدت دوسال است.
وی درباره‌ی انتخاب نماینده‌ی دانش‌آموزان زرتشتی گفت: زمان برگزاری انتخابات را کمیسیون دینی آگاهی‌رسانی می‌کند. درباره‌ی معیارهای گزینش، می‌بایست دانش‌آموز زرتشتی، مشغول به تحصیل در پایه‌ی نهم و یا دهم باشد و اکثریت آرا را به دست آورد.
شایان ایزدی‌کلانتری، آتریا رادی، اشا مالی، پردیس وخشور و نوشین یزدان‌پناه، دانش‌آموزان زرتشتی نامزدهای انتخابات یازدهمین مجلس دانش‌آموزی بودند که آتریا رادی با 30 رای موفق به کسب بیشترین آرا شد.
با نماینده‌ی دانش‌آموزان زرتشتی در یازدهمین مجلس دانش‌آموزی بیشتر آشنا می‌شویم. آتریا فرزند پروانه عدالتی و شهریار رادی زاده‌ی سال ۱۳۸۴، در شهر یزد زندگی می‌کند. آموزش ابتدایی را در دبستان مارکار یزد گذرانده، دوره‌ی اول متوسطه را دبیرستان معلم سپری کرده است. هم‌اکنون پایه‌ی دهم متوسطه‌‌ی دوم را در رشته‌ی علوم تجربی دبیرستان غیرانتفاعی جوادالائمه می‌گذراند. از مهارت‌های آتریا می‌توان به این موارد اشاره کرد: نزدیک به چهار سال است که پیانو می‌نوازد و همچنان هنرجوی پیانو است. نزدیک به دوسال است که رشته‌ی ورزشی بدمینتون را حرفه‌ای دنبال می‌کند. عضو تیم منتخب یزد است و در مسابقات استعدادیابی کشوری مقام برتر بدمینتون را کسب کرده است. تا پیش از کرونا عضو تیم والیبال یاران آرمین بوده و در جام‌های ورزش زرتشتیان دارای مقام‌های گوناگون است. با گروه گات‌ها پویان و انجمن یانش‌وران مانتره همکاری و در آیین‌های دینی مشارکت داشته است. در همایش اوستاخوانی و گات‌هاشناسی مانتره به رتبه‌های برتر دست یافته است. در زمینه‌ی اجرا، سخنوری و فن بیان نیز توانمند است.

آتریا 4 آتریا 3 آتریا 1 آتریا 5

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با شادباش به آتریا رادی برای کسب موفقیت و داشتن مهارت ها و توانمندیها همیشه سرافراز باشید
    یک پرسش: چنانچه کمیسیون دینی رابط این انتخابات هست و زمان انتخابات را آگاهی رسانی میکنه چرا از دیگر شهرهای زرتشتی نشین کاندید نداریم؟ کمیسیون‌های دینی در کرمان تهران شیراز اصفهان کرج اهواز آیا این اطلاع رسانی را انجام میدهند؟ سازمان فروهر دبیرخانه کارگروه دینی آیا از این اخبار اطلاع دارد و اگر در جریان هست چرا از دیگر شهرها کاندید نداریم؟ من از چند تن از دانش آموزان پرسیدم از وجود نهادی به نام مجلس دانش آموزی بی اطلاع بودند. آیا فقط کمیسیون دینی یزد در جریان اخبار مجلس دانش آموزی قرار می گیرد؟ لطفا بررسی کنید و اطلاع رسانی کنید تا در دوره های بعدی مشارکت دیگر شهرها هم شاهد باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06