لوگو امرداد

نوشین فرودی پیگیر مشکلات دانش‌آموزان زرتشتی در مجلس

نوشین فرودینوشین فرودی، نماینده دانش‌آموزان زرتشتی در مجلس دانش‌آموزی، رفع کاستی‌ها و ایرادهای کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه‌ی اقلیت‌های دینی را پیگیری می‌کند.

در چندین دوره برگزاری مجلس دانش‌آموزی، بارها درباره‌ی کاستی‌ها و اشکال‌های کتاب ادیان الهی و اخلاق دوره‌ی متوسطه سخن به میان آمده و درخواست اصلاح شده است. نوشین فرودی، نماینده دانش‌آموزان زرتشتی در دهمین دوره‌ی مجلس دانش‌آموزی با بررسی محتوای کتاب ادیان براین باور است، کتاب ادیان از نظر محتوا، نگارش درست و قابلیت فهم، نیاز به تغییر اساسی دارد و موارد را تا رسیدن به نتیجه دلخواه پیگیری می‌کند. وی در این زمینه گفت: در نشستی که چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه با آقای کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش‌آموزی کشور، انجام شد درباره‌‌ی مشکلات دانش‌آموزان اقلیت دینی گفت‌وگو کردیم. البته همه ادیان اقلیت مشکل مشترکی داریم و آن درباره‌ی کتاب ادیان الهی و اخلاق است و من این مساله را بازگو کردم.

نوشین فرودی افزود: در بررسی‌هایی که پیرامون محتوای کتاب دینی انجام دادم ایرادهای کتاب ادیان را از نظر املایی و انشایی، نامفهوم بودن بخش بسیاری از متن‌‌های کتاب و یکسان بودن بیشتر سر‌فصل‌های تدریسی در دوره متوسطه می‌توان برشمرد. تنها بخشی از مطالب کتاب‌ها جدید نگاشته شده است.

نماینده دانش‌آموزان زرتشتی در ادامه گفت: دکتر کاظمی از من خواستند تا کتاب ادیان را نقد کنم و در راستای این موضوع درخواست‌نامه‌ی رسیدگی بنویسم. نامه را نوشتم و برای دفتر وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی کشور فرستادم و در حال پیگیری هستم. امیدوارم نتیجه دلخواه و مطلوبی را در پی داشته باشد.
نوشین فرودی، نماینده‌ی دانش‌آموزان زرتشتی کشور، در جایگاه منشی عضو هیات‌رییسه‌ی کمیسیون تخصصی اطلاعات و فناوری مجلس دهم دانش‌آموزی نیز است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06