لوگو امرداد
با هماهنگی هیات‌اجرایی برگزار شد

گراميداشت واپسين اشتاد ايزد سال در آدريان بزرگ

آیین اشتادروز و اسفندماه با هماهنگی هيات‌اجرايی آدريان بزرگ تهران، و باشندگی تنی چند از همكيشان برگزار شد.

این برنامه بامداد آدینه 20 اسفندماه 1400 خورشیدی با نيايش همگانی سرایش بندی از گات‌ها؛ سروده‌های اشوزرتشت اسپنتمان، با اجرا و آوای نگار بزرگ‌چمی، آغاز شد.
در ادامه و در فضای باز آدريان، حرکات هوازی، كششی و نرمشی برای كمر، زانو و گردن و …، با آموزش مهری منوچهری و همراهي باشندگان، برگزار شد. همچنين در ادامه، باشندگان به پياده‌روی گروهی در فضای سبز آدريان پرداختند. در ادامه نيز همپرسگی با سخنان نگار بزرگ‌چمی، دانش‌آموخته‌ی دكترای داروسازی از دانشگاه شهيد بهشتی، با موضوع «درد مفاصل، انواع آن و درمان و كنترل آن با گياهان دارويی»، برگزار شد.
دكتر بزرگ‌چمی، درباره‌ی چگونگی بيماری درد مفاصل در افراد، دلیل بیماری و گونه‌های آن، سخنانی را برای باشندگان ارایه کرد. ايشان در ادامه به معرفی گياهان طبی و دارويی برای كنترل درد و پيشنهاد روش مصرف آنها، داروهای موجود برای درد مفاصل و مصرف آن با تجويز و آگاهی پزشک متخصص و … پرداخت كه مورد توجه باشندگان قرار گرفت. اين همپرسگی با پرسش‌ها و پاسخ‌های گوناگون همراه بود و به پايان رسيد.
در ادامه مهرانگيز ذهبی همپرسگی درباره‌ی «آيين نوروز، چهارشنبه‌سوری، آيين گهنبار و داد و دهش، و فرهنگ و آيين‌های نوروز» برای باشندگان به زبان دری، بيان کرد و همچنين دست‌بندهايی را به فرخندگی و گراميداشت روز زن و مادر (یادواره‌ی اسفندگان، 29 بهمن‌ماه) به بانوان پيشكش کرد.
ادامه بخش گراميداشت اشتاد ايزد و اسفندماه با دورهمی باشندگان و پذيرايی با شيرينی، چای و شير گرم، همراه بود. پايان بخش اين آيين، اجرای ترانه‌ای با هنرمندی شهين شيرمردی بود كه با هم‌نوايی باشندگان، همراه شد.

دادبه اورنگی، منشی و هموند هيات اجرايی، كه به نمايندگی از هيات اجرايی آدريان بزرگ در اين آيين باشنده و هميار بود با شادباش نوروز 3760 زرتشتی و آرزوی سالی سرشار از تندرستی و شادی برای همه باشندگان و همكيشان، از دست‌اندرکاران برگزاری اشتاد ايزد در آدريان بزرگ، و به ويژه از بانو مهری منوچهری به شوند هماهنگی برنامه‎ها، سپاسگزاري کرد. ابراز اميدواری کرد با روند ريشه‌كن شدن بيماری كوويد در تهران و فراگیری واكسيناسيون همكيشان، هیات‌اجرایی بتواند در سال جدید 1401 ميزبان تمامی همكيشان در مجموعه آدريان بزرگ باشد.
آیین گرامیداشت اشتادروز با الزام داشتن كارت واكسيناسيون و رعايت شيوه‌‌نامه‌های بهداشتی حضوری برگزار می‌شود.

1 8

3 5

4 4

5 4

6 4

7 4

9 5

10 4

11 6

13 5

14 4

15 4

فرتور از هیات اجرایی آدریان بزرگ تهران است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09