لوگو امرداد

پیام شادباش نوروزی مشاور رییس‌جمهور

index 3ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در پیامی فرا رسیدن نوروز باستانی را شادباش گفت.

در بخشی از این پیام آمده: «درس بزرگ نوروز و بهار، بخشندگی و گذشت است. بهار، باران و طراوتش را از کسی دریغ نمی‌کند. چه زیباست که ما انسان‌ها نیز به دیگران، محیط زیست و جامعه، چنین بنگریم. خوبی، شادمانی و مواهب اجتماعی را برای همه بخواهیم و از تبعیضات ناروا پرهیز کنیم».

متن کامل این پیام به شرح زیر است:
به نام خداوند جان و خرد
فرا رسیدن عید باستانی نوروز و بهار طبیعت را به تمام ایرانیان پیرو ادیان توحیدی، مذاهب گوناگون و اقوام ایرانی تبریک و شادباش می‌گویم.
عید نوروز از آیین‌ها و جشن‌های کهن ایرانیان است که امروزه علاوه بر سرزمین عزیزمان ایران، در شانزده کشور دیگر نیز برگزار می‌شود. این امر نشان از گسترش فرهنگ ایران‌زمین در کشورهای همسایه دارد و جهان‌شمول بودن مفاهیم و آموزه‌های این جشن کهن را به تصویر می‌کشد.
نوروز و شکوفایی طبیعت، نشانه زیباطلبی خداوند و یادآور روز رستاخیز است. بهار، نماد زندگی و شکوفایی و جلوه‌ای از قدرت لایزال خداوند است.
«از همه سوی جهان جلوه او می‌بینم،
جلوه اوست جهان کز همه سوی می‌بینم»
درس بزرگ نوروز و بهار، بخشندگی و گذشت است. بهار، باران و طراوتش را از کسی دریغ نمی‌کند. چه زیباست که ما انسان‌ها نیز به دیگران، محیط‌زیست و جامعه، چنین بنگریم. خوبی، شادمانی و مواهب اجتماعی را برای همه بخواهیم و از تبعیضات ناروا پرهیز کنیم. همه هموطنان را جدای از جنسیت، قومیت، دین و مذهب آنها دوست بداریم و با همه بر اساس انسانیت، اخلاق حسنه، انصاف و عدالت رفتار کنیم.
امیدوارم سال جدید، سالی سرشار از شادمانی، آرامش و سلامتی برای ایرانیان باشد و همه با همدلی، مهربانی و یاریگری هموطنان عزیزمان، به فکر ساختن روزهای خوب در سال نو باشیم.
جشن نوروز و سال نو بر همه ایرانیان و دوستداران فرهنگ ایران زمین، مبارک باد.

عبدالسلام کریمی
مشاور رییس‌جمهور

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01