لوگو امرداد
در امرداد 408 چاپ شده است:

سیل، غارتگر جان، مال و میراث

p02408سیل میهمان ناخوانده‌ی هفت‌سین امسال در روزهای نخست بهار در بیشتر استان‌های ایران جاری شد و با بر جای گذاشتن خسارت‌های جانی، مالی و فرهنگی و ویران کردن بسیاری از زیرساخت‌های شهری و روستایی تلی از اندوه را بر سر سیل‌زدگان آوار و کام ایرانیان را در اندوه از دست دادن و بی‌خانمان شدن شماری از هم‌میهنان آن هم در وضعیت دشوار امروز تلخ کرد.

اگرچه بخشی از این  پدیده‌ی طبیعی سرکش در صورت بودن زیرساخت‌های مناسب عمرانی قابلِ مدیریت و حتا در برخی از منطقه‌های کشور  با توجه به خشک‌سالی در سال‌های گذشته می‌توانست سرچشمه‌ی خیر و آبادانی باشد اما در نبود مدیریت اندیشمندانه‌ی مسوولان غارتگرِ جان، مال و میراث مردم این سرزمین شد.

بر پایه‌ی گزارش‌ها و برآوردهایی که تاکنون انجام شده است سیل ۵۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به میراث‌فرهنگی نوزده   استان درگیر سیلاب زده است. 

محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، در گفت‌وگو با ایلنا میزان خسارت سیل به یادمان‌های تاریخی تنها سه استان لرستان، خوزستان و گلستان را سیصد میلیارد تومان خواند و از باشندگی نماینده‌ی یونسکو در ایران خبر داد.

آنچه در بالا آمده بخشی از گزارشی است با عنوان «سیل، غارتگر جان، مال و میراث» پیرامون زیان‌های سیلِ فروردین امسال بر پیکره‌ی تاریخی و فرهنگی کشور، که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این گزارش را در رویه‌ی دوم (رویداد) امرداد 408 بخوانید.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند:

لینک خرید اینترنتی شماره‌ی 408 امرداد

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های شهر تهران ، کرج و حومه

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09