لوگو امرداد

شماره جدید نشریه زرتشتیان کالیفرنیا منتشر شد

chehrenamaشماره 189 نشریه‌ی مرکز زرتشتیان کالیفرنیا منتشر شد.

سخن نخست مجله «چهره‌نما» به قلم جمشید جمشیدی به نوروز باستانی و تازه گردانیدن پرداخته است؛ «نوگرداندن اندیشه ویژه‌ی یک روز نیست و تازه گردانیدن مهربانی بدون چشمداشت است.»

«پرورش فروزه‌های بینش اشوزرتشت در رفتار جوانان» نام نوشتاری از این مجله به قلم موبد کورش نیکنام است که در آن به چالش‌های پیش‌روی نوکیشان پرداخته است.

موبد کامران جمشیدی نیز در رویه‌ی دیگری از «چهره‌نما»، پرسش چه می‌کنیم، کجاییم و به کجا می‌رویم را مطرح کرده است و از خوانندگان خواسته است تا پاسخ‌ها و اندیشه‌های خود را با چهره‌نما در میان بگذارند.

فرناز درخشان در ادامه پیرامون چرایی کاهش نگران‌کننده شمار زرتشتیان می‌گوید و مهم‌ترین شوند(:دلیل) آن را کاهش زادآوری عنوان می‌کند. متن کامل این نوشتار از رویه‌ی هفتم این مجله آغاز شده و دارای عنوان «چالش پایایی» است.

نازنین فردمنش در رویه‌ی دهم از این مجله زندگی‌نامه‌ی «فردی مرکوری» را به نگارش درآورده است.

زرتشتیان در گذر زمان چگونه باید با آینده روبه‌رو شوند؟ پرسشی است که رادمان خورشیدیان در ادامه‌ی شماره‌ی بهاره از مجله‌ی چهره‌نما به آن پرداخته است.

گفت‌وگو با بابک سلامتی مدیر مسوول هفته‌نامه‌ی امرداد را می‌توانید در رویه‌ی 15 دنبال کنید. بابک سلامتی در این گفت‌وگو پیرامون اهداف «امرداد» برای نگاه‌بانی از فرهنگ جامعه‌ی زرتشتی سخن گفته است.

«مجمع جهانی ادیان؛ دین و آیین زرتشتی؛ زرتشتیان و سازمان ملل» عنوان نوشتاری دیگر به قلم دکتر خسرو اسفندیار مهرفر و برگردان سروش سروشی و «ده سال برگزاری گهنبار در مرکز زرتشتیان کالیفرنیا» به قلم منیژه اردشیری نیز از دیگر نوشتارهای این شماره هستند.

شما می‌توانید شماره 189 مجله چهره‌نما را از اینجا بخوانید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01