لوگو امرداد
کمیسیون بانوان زرتشتی یزد برگزار می‌کند

پیاده‌روی همگانی اردیبهشتگان به یاد مهیار فرزانه

IMG 2312کمیسیون بانوان زرتشتی یزد (وهومن)، در پاسداشت اردیبهشتگان برنامه پیاده‌روی همگانی را به یاد مهیار فرزانه، بامداد یکم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌کند.

برنامه پیاده‌روی بزرگداشت جشن اردیبهشتگان و گرامی‌داشت یاد و خاطره مهیار فرزانه پنجشنبه یکم اردیبهشت‌ماه 1401 خورشیدی برابر با وهمن امشاسپند و اردیبهشت‌ماه گاهشماری زرتشتی ساعت 8 بامداد از باشگاه جوانان زرتشتی یزد به سمت پیر مهرایزد انجام می‌شود.

سومین روز از ماه زرتشتی اردیبهشت‌ نام دارد که در گاهشمار خورشیدی یا جلالی که اکنون به کار می‌رود، این روز در دومین روز ماه اردیبهشت، جای می‌گیرد. جشن اردیبهشتگان در ماه اردیبهشت و به هنگام همسانی نام ماه اردیبهشت با روز اردیبهشت، برگزار می‌شود. در ایران باستان گاهنمای خورشیدی که در آن، یک سال بر پایه‌ی یک دور گردش زمین به گِرد خورشید بود، 12 ماه و هر ماه 30 روز داشت. هر روزِ ماه، نام خود را داشت و هنگامی که نامِ روز و ماه یکسان می‌شد، ایرانیان آن روز را خجسته دانسته و جشن‌های ماهانه برپا می‌کردند. اَردی‌بهشت‌گان، یکی از این جشن‌های دوزاده‌گانه است که در روز اَردی‌بهشت از ماه اَردی‌بهشت (سومین روزِ دومین ماهِ سال) برگزارمی‌شود.

زنده‌یاد مهیار فرزند شهین دینیاریان و مهرداد فرزانه، نوجوان 17 ساله استعداد برتر دوچرخه‌سواری کشور و استان یزد، عضو تیم ملی نوجوانان دوچرخه‌سواری، پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ خورشیدی، هنگام تمرین در جاده یزد به تفت براثر رخ‌داد سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد. با تصمیم خانواده‌ی آن روانشاد، اعضای حیات‌بخش پیکر زنده‌یاد مهیار فرزانه به بیماران نیازمند پیوند عضو، جان دوباره بخشید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05